7 sposobów na to, aby łatwiej trzymać się programu ćwiczeń

Bycie sprawnym fizycznie jest niezwykle korzystne. Ćwiczenia zwiększają poziom energii, poprawiają jakość snu i skład ciała oraz ogólny stan zdrowia. Chociaż te profity są niezwykle ważne, to niestety w całym tym zgiełku życia trudna jest nam trzymać się skrupulatnie planu ćwiczeń i diety. Proste zmiany we własnym zachowaniu mogą pomóc Ci zminimalizować pojawiające się bariery, dzięki czemu osiągniecie oraz utrzymanie celów fitness będzie zdecydowanie łatwiejsze.

- ustal rozsądne cele - rozpocznij od wyznaczenia stopniowych osiągalnych celów, na których końcu znajdzie się ten najwyższy, będący wyzwaniem. Zdobywaj kolejne szczeble swojego sukcesu, nie patrząc na innych.
reklama
- zaplanuj ćwiczenia - treningi zapisane w Twoim kalendarzu mają stać się “świętością”. Wielu osobom łatwiej przychodzą ćwiczenia z samego rana, natomiast innym w godzinach popołudniowych. Dopasuj treningi do swojego rytmu dnia i wykonaj je. Tylko Ty możesz ustalić najlepszą porę .

7 sposobów na to, aby łatwiej trzymać się programu ćwiczeń
źródło: http://www.foxnews.com/

- zaopatrz się w wymagany sprzęt
- najlepsze treningi to takie, podczas których nie musisz używać dodatkowego sprzętu. Niezależnie od wybranego programu treningowego zaopatrz się w to, czego potrzebujesz, aby rozpocząć systematyczne ćwiczenia. Niech nic nie będzie dla Ciebie wymówką. Wybieraj sprzęty najwyższej jakości, zwłaszcza, jeżeli chodzi o obuwie sportowe. Noszenie kolorów i faktur, które lubisz może także pomóc utrzymać Twoją motywację.

- planuj z wyprzedzeniem - przygotuj sprzęt wcześniej, aby uniknąć pomijania treningu. Jeżeli trening
reklama
zaplanowano na rano, przygotuj strój sportowy oraz od razu strój do pracy czy szkoły. Natomiast jeżeli zamierzasz ćwiczyć w drodze do pracy lub po jej zakończeniu spakuj torbę z potrzebnymi rzeczami.

- znajdź partnera treningowego - każda wykonywana przez nas czynność jest znacznie przyjemniejsza, jeżeli wykonujesz ją z przyjaciółmi. Znajdź kogoś z kim będziesz mógł ćwiczyć. Dzięki temu zwiększy się Twoje zaangażowanie i odpowiedzialność podjętego zobowiązania.

Zobacz inny artykuł: Największe tajemnice fit ludzi, czyli jak być w formie przez długi czas

- zadbaj o relaks i sen - odpowiednia jakość i ilość snu sprawia, że ćwiczenia stają się bardziej efektywne. Zadbaj o swój sen tak często, jak to możliwe.

- baw się dobrze - obsesyjne dążenie do perfekcji może zadziałać przeciwko Tobie. Jeżeli pominąłeś trening, nie obwiniaj się i nie załamuj. Zamiast tego potraktuj ten dzień jako czas odpoczynku i wróć do treningu następnego dnia. Lepiej pracować przy niższej intensywności lub krótszym czasie niż wcale.


7 sposobów na to, aby łatwiej trzymać się programu ćwiczeń Reviewed by Motywacja Non Stop on 10:11 Rating: 5

1 komentarz:

  1. Ja do ćwiczeń podchodziłam wielokrotnie i zazwyczaj trzymałam się planu dwa tygodnie, a później kicha. Pomogło mi faktycznie znalezienie koleżanki, która mnie motywowała i sama ćwiczyła.

    OdpowiedzUsuń

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.