Jak nie marnować jedzenia i uniknąć objadania się?

W okresach świątecznych oraz wakacyjnych spożywanie większej ilości pożywienia, a co za tym idzie większej liczby kalorii nie jest niczym zaskakującym. Można wręcz stwierdzić, że jest to w dużym stopniu akceptowane, nawet przez osoby aktywne fizycznie. Jest to czas, w którym pozwalamy sobie „małe grzeszki” i nadplanowe posiłki. Mimo naszego objadania się czy wręcz obżarstwa (myślę o świętach) bardzo wiele produktów ląduje w koszu – prawie 1/3 tego, co przygotowaliśmy.
reklama
Problem ten nie dotyczy wyłącznie gospodarstw domowych. Szacuje się, że straty żywności w restauracjach sięgają 50-60%. Ale w tym artykule nie o nich. Większość z nas przygotowuje mnóstwo jedzenia na święta czy specjalne spotkania, co w konsekwencji skutkuje objadaniem się ponad siły. Nikt z nas nie lubi przecież wyrzucać pysznego ciasta czy ulubionej pieczeni. Tym razem przedstawię 6 wskazówek, które pomogą zaoszczędzić żywność, zmniejszyć ilość odpadów w czasie wakacji lub świąt oraz jednocześnie nie przybrać po kilku dniach 2-3kg na wadze.

źródło: www.explosivewoman.com

#1 kupuj mniej, ale częściej - kupując mniejsza ilość produktów masz większe szanse na wykorzystanie ich podczas przygotowywania posiłków. Ogromnym plusem jest to, że Twoje owoce i warzywa pozostaną świeże, a przebieżka do sklepu będzie dodatkową formą aktywności dla Ciebie

# 2 sprawdzaj datę ważności – ile razy zdarzyło Ci się kupić np. mleko i po powrocie do domu zauważyć, że data ważności mija następnego dnia lub co gorsza tego samego…nie ma nic gorszego. Zanim sięgniesz po produkt sprawdź jak długa jest jego przydatność do spożycia lub w trakcie zakupów zaplanuj jak wykorzystasz go w najbliższym czasie.
reklama
# 3 przekaż dalej – jeżeli uświadomisz sobie, że jednak nie zjesz jakiegoś produktu znajdującego się w Twojej lodówce, podaruj go komuś innemu. Druga osoba może wykorzystać go znacznie lepiej niż ty.

# 4 korzystaj z zamrażarki – możesz zamrozić więcej niż myślisz, produkty tj. chleb, ser, wędlina, makarony po rozmrożeniu będą smakowały tak samo jak przed ich włożeniem do zamrażarki. Prawidłowe przechowywanie produktów wydłuży ich trwałość.

# 5 planuj posiłki – odpowiednie planowanie posiłków pomaga nie marnować jedzenia, ponieważ wiesz, co będziesz jeść w ciągu najbliższych kilku dni. Ogromnym plusem jest to, że podczas zakupów unikniesz pobierania produktów, które nie znajdują się na Twojej liście.

# 6 wykorzystuj resztki – jedzenie tego samego na śniadanie, obiad i kolacje może być dość nudne, dlatego bądź kreatyny/a. Zamiast zjadać resztki kurczaka z obiadu w następnym dniu, spróbuj wykorzystać je np. do śniadania - robiąc jajecznicę z kurczakiem, obiad –zupa z kawałkami kurczaka, kolacja – sałatka z kurczakiem.


Jak nie marnować jedzenia i uniknąć objadania się? Reviewed by Motywacja Non Stop on 10:37 Rating: 5

Brak komentarzy:

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.