Kiedy spalamy najwięcej kalorii? Kiedy trenować- rano, po południu czy wieczorem?

źródło: www.briskpost.com


Po ostatnim artykule, jaki zamieściliśmy na naszej stronie pojawiło się wiele pytań, kiedy najlepiej ćwiczyć. Artykuł dotyczył dość interesującej nas kwestii, czyli ile należy spalić kalorii, aby zrzucić jeden kilogram <klik>

Postaramy się dokładnie wyjaśnić, jakie są wady oraz zalety treningów – rano, po południu i wieczorem. Kiedy tak naprawdę warto trenować, aby osiągnąć jak najlepsze rezultaty w postaci zrzucenia paru kilogramów?
reklama
Niestety większość z nas jest uzależniona od pracy czy codziennych obowiązków dlatego wybierają treningi wieczorne. Sama uwielbiam rano trenować, mój narzeczony natomiast biega wieczorami :) Każdy ma swoje upodobania, lecz kiedy tak naprawdę spalamy najwięcej tkanki tłuszczowej?

1. Treningi rano ma tak samo dużo zwolenników, jak i przeciwników. Myśl o tym, że musimy wstać godzinę wcześniej, aby wykonać trening na wiele osób nie działa motywująco. Motywacja jest najważniejsza dlatego na samym początku przedstawię Wam zalety treningu porannego:

Zalety:
  • ćwiczenia wykonywane są z większą starannością, ponieważ nasz umysł z rana jest wypoczęty. Dzięki temu ćwiczenia są bardziej efektywne.
  • zwiększamy nasz metabolizm co za tym idzie możemy spalać więcej kalorii w ciągu całego dnia.
  • ćwiczenia z rana działają lepiej niż kubek najlepszej kawy. Po treningu masz dużo więcej energii
  • humor po treningu porannym jest dużo lepszy, ponieważ uwalniamy endorfiny. Każdy dzień rozpoczęty z uśmiechem na twarzy jest dużo lepszy! :)
  • jest to bardzo dobra pora w upalne dni
  • dużo łatwiej jest nam wygospodarować godzinkę treningu rano :) Nie mamy tyle obowiązków co za tym idzie wymówek :)
Wady:
  • większe zagrożenie związane z kontuzjami. Należy pamiętać o rozgrzewce, aby odpowiednio przygotować nasze mięśnie do treningu.
  • trenując bez jedzenia można spalić więcej kalorii, ale również mięśnie ze względu na niedobór glikogenu.
  • na samym początku mamy mniej energii – czyli mniejsze chęci do „zabrania się” do trenowania
  • nie każdy lubi wstawać wcześniej – trudniej będzie Ci wdrożyć ten nawyk w codzienne życie. Jeżeli jesteś śpiochem czy treningu poranny będzie dla Ciebie? :)
  • WAŻNE: Osoby starsze powinny unikać treningów porannych ze względu na duże zagrożenie zawału serca.

2. Trening po południu może okazać się najlepszym rozwiązaniem, jeżeli chcemy zrzucić parę kilogramów, lecz czy możemy sobie pozwolić na trening o 15? Według specjalistów właśnie po południu trening jest najbardziej efektywny.

Zalety:
  • mniejsze ryzyko kontuzji ze względu na rozgrzane mięśnie (lecz i tak należy pamiętać o rozgrzewce)
  • większa i lepsza jakość wykonywanych ćwiczeń ze względu na rozgrzane ciało
  • dużo łatwiej jest nam trenować po południu niż rano- przez co treningi stają się dużo łatwiejsze
  • odstresujecie się
  • mogą spowodować, że będziemy mieli mniejszą ochotę na jedzenie w ten sposób nasze obiady mogą być mniej kaloryczne :)
  • ćwiczenia popołudniowe pomagają zmniejszyć ilość spożywanego jedzenia wieczorem
reklama
Wady:
  • podstawowym ograniczeniem jest oczywiście godzina. Większość z nas o godzinie 15 ma jeszcze obowiązki – praca czy szkoła
  • bardzo często po ciężkiej pracy nie mamy ochoty na trening
  • jeżeli trenujecie na siłowni jest duże zagrożenie, że w klubie fitness może być zajęty sprzęt na, którym trenujecie
  • zbyt intensywne treningi mogą spowodować problemy ze snem

3. Treningi wieczorne zapewne dla większości z nas będą najlepszym rozwiązaniem, a może czasami jedynym. Praca, szkoła przez to niestety wykluczają treningi o innej porze. Spokojnie treningi wieczorne również mają swoje zalety :)

Zalety:
  • dla niektórych osób temperatura ciała i poziom hormonów są najwyższe po godzinie 18
  • nasze mięśnie po całym dniu są rozgrzane (lecz i tak należy pamiętać o rozgrzewce)
  • mniejsze zagrożenie, że coś nam wypadnie. Możemy sobie zaplanować wszystko przez cały dzień.
  • taki trening bardzo łatwo może stać się nawykiem :)
  • pomaga się odprężyć po całym dniu i zlikwidować stres

Wady:
  • zbyt intensywne ćwiczenia wieczorne mogą powodować problemy z zaśnięciem
  • po ćwiczeniach wieczornych nasz metabolizm drastycznie spada po pójściu spać

Podsumowując

Wykonując trening niezależnie od pory ruszacie się, a co za tym idzie poprawiacie swoje zdrowie, kondycje fizyczną oraz przy okazji spalacie kalorie. Najważniejsze jest to, że trenujecie. Treningi muszą stać się Waszym nawykiem. 

Nasze Motto: Dzień bez treningu dniem straconym :D 

W ten sposób będziecie dążyli do wymarzonej sylwetki. Każdy indywidualnie może wybrać sobie porę w zależności od pracy czy szkoły. Czas wybieracie pod względem możliwości. Nie kierujcie się tym, że rano można spalić więcej kalorii. Najważniejsza jest systematyczność, która zdziała cuda jak będziemy cierpliwi :D 

Systematyczne treningi i odpowiednio zbilansowana dieta!!
reklama


Kiedy spalamy najwięcej kalorii? Kiedy trenować- rano, po południu czy wieczorem? Reviewed by Motywacja Non Stop on 11:49 Rating: 5

7 komentarzy:

  1. Jak ktoś jest rannym ptaszkiem i ma do zagospodarowania z rana trochę czasu, to dobrze jest przeprowadzić przynajmniej ćwiczenia w formie rozgrzewki, które poprawią krążenie w całym ciele. O drazu jest energia na cały dzień.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja stawiam na wieczorne treningi :) nie raz próbowałam Zwlec sie z łóżka rano, ale nie wyszło ani razu ;p

    OdpowiedzUsuń
  3. ja stawiam na treningi poranne:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Swego czasu biegałem 3 razy w tygodniu właśnie w godzinach porannych (7:00-8:30). Teraz ćwiczę raczej popołudniami (fitness+siłownia). Nie zauważyłem zbytniej różnicy. Bez odpowiedniej diety żaden trening nie da efektu.

    OdpowiedzUsuń
  5. ja po porannym treningu nie czuje przyplywu energii wrecz przeciwnie jestem caly dzien ospala i zmeczona dlatego cwicze silowo lub biegam po pracy okolo 18-19 godziny i wcale po tym nie mam problemow z zasnieciem

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam wieczorne bieganie,rozruszana całym dnieł łatwiej daję radę,niestety pracuję do pózna i zmuszona jestem do porannych treningów 0 5:30 jestem nieprzytomna ale po treningu jak nowo narodzona :)

    OdpowiedzUsuń

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.