Jak rozpocząć odchudzanie – 10 podstawowych zasad!

Każdy, kto próbował stracić kilka zbędnych kilogramów zadał sobie pytanie, jak skutecznie schudnąć. Nie możecie wierzyć, że dzięki głodówce czy drakońskim dietom stracicie zbędne kilogramy i na zawsze zmienicie swoje ciało. Takim działaniom mówimy stanowcze NIE! Jeżeli chcesz utrzymać trwały efekt musisz zmienić swoje nawyki. Małymi kroczkami osiągniemy cel!

źródło: http://mplasters.ru/page/yak-zhiti-aktivno

Poniżej znajdziecie 10 podstawowych zasad:

1. Ćwiczenia – muszą być nawykiem, który dodacie do swoich codziennych zadań. Jeżeli jesteś osobą początkującą Twoje ćwiczenia nie powinny być bardzo intensywne. Zacznij powoli – najważniejsza jest systematyczność, a z czasem zwiększysz intensywność treningów. W ten sposób unikniesz dużych zakwasów i będziesz nadal zmotywowana do treningów. Najlepszymi spalaczami tkanki tłuszczowej są treningi cardio oraz interwałowy.. tylko, który jest lepszy dla Ciebie? Zobacz ===> Kliknij TU

2. Odpowiednie odżywianie / dieta – zapewne już słyszałaś o tym, że skuteczne odchudzanie dzieli się na dwa elementy – 70% diety oraz 30 % ćwiczeń. Według mnie, zamiast diety powinniśmy skupić się na zdrowym i prawidłowym odżywaniu. Cały dzień powinien być podzielony na pięć niewielkich posiłków, które spożywamy o regularnych porach – nie możemy być głodni. Dokładnie opisuje to w innym artykule ===> Kliknij TU

Pamiętajcie, że jeżeli przez pół dnia nic nie będziesz jeść.. to przyjdzie moment krytyczny. Przez takie działanie tylko sobie szkodzisz, ponieważ jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że rzucisz się na jedzenie w lodówce i pochłoniesz dużo więcej jedzenia niż standardowo. 

W diecie powinno znajdować się białka, węglowodany oraz zdrowe tłuszcze. Dobre węglowodany znajdziecie w pełnoziarnistych produktach – płatkach owsianych, ale również owoce czy warzywa. W mięsach np. w piersiach z kurczaka, indyku, rybach znajdziecie białko.
reklama
3. Jedz powoli- pamiętaj o tym, że żołądek potrzebuje około 15 minut na poinformowanie naszego mózgu, że jesteś już pełna. Kiedy jemy szybko – zjadamy w ten sposób o wiele za dużo. Najlepiej jakby osiłek trwał około 30 minut.

4. Pamiętaj o śniadaniu – śniadanie jest jednym z ważniejszych posiłków w ciągu dnia. Pierwszy posiłek powinno się zjeść około 30 minut od wstania z łóżka. Jeżeli opóźni się zjedzenie śniadania organizm zwolni wydatkowanie energii oraz zacznie gromadzić ją w postaci niechcianego tłuszczu.

5. Pij wodę – idealnym rozwiązaniem jest wypicie wody z cytryną na czczo – zalety opisuje w artykule, który znajdziesz TU. W momencie, kiedy wypijesz szklankę wody przed posiłkiem sprawi to, że mniej zjesz. Należy pić około 1,5-3 litrów płynów dziennie.

6. Unikaj słodyczy oraz niezdrowego jedzenia – niestety słodycze zawierają bardzo dużo cukru co niekorzystnie wpływa na zrzucanie zbędnych kilogramów. Jedzenie typu fast food również nie należy do zdrowych i niskokalorycznych posiłków. Jeżeli będziesz miała ochotę na coś słodkiego lepiej jest zjeść owoce suszone lub świeże niż batonika.

7. Postaw sobie realne cele – przed rozpoczęciem odchudzania musisz zaplanować sobie cały proces. Czyli co będziesz robiła, aby osiągnąć swój cel. Napisz na dużej kartce Twój dzienny jadłospis godziny, w jakich masz je spożywać. Na samym dole napisz dokładnie co chcesz osiągnąć.

8. Zrób zdjęcie oraz zmierz się - Pamiętaj, żeby zrobić sobie zdjęcie oraz pomiary ciała. W ten sposób będziesz świadoma co osiągnęłaś. Niestety waga nie zawsze odzwierciedla osiągnięte przez nas wyniki. Zobacz dlaczego ===> Kliknij TU
Nie ma lepszej motywacji, jak własne rezultaty. Porównuj wyniki nie częściej niż raz w tygodniu. Najlepiej jak to robisz zaraz po przebudzeniu się oraz po odwiedzeniu toalety.
reklama
9. Kalorie - kolejnym krokiem będzie obliczenie ile tak naprawdę należy jeść dziennie kalorii.. Pamiętaj o tym, że dopiero zdrowe odchudzanie przyniesie trwałe efekty. Nie możesz tracić więcej niż jeden kilogram na tydzień. Zobacz jak obliczyć kalorie ===> Kliknij TU

10. Uważaj na weekendy – jak dobrze wiesz w weekend czeka Cię najwięcej pokus.. Wyjazd do kina, do galerii handlowej czy rodzinna impreza. Nie musi być okazji wystarczy wieczorny film. Zrobiono badania, że w sobotę oraz niedziele spożywamy około 400 kalorii więcej niż w dni powszednie. Robimy sobie tzw. dni wolne od zdrowego stylu życia. Wszystko jest dla ludzi i jeżeli zjemy kosteczkę czekolady nic się nam nie stanie, lecz jeżeli pochłoniemy pizze i do tego popijemy słodkim napojem… hmm czy było warto zaprzepaścić cały tydzień ciężkiej pracy?

Jak możesz zauważyć odchudzanie to długi i skomplikowany proces. Musisz więc odpowiednio się przygotować. Nic nie stanie się z dnia na dzień. Niestety, jeżeli nie dbałaś o swoje ciało kilka bądź kilkadziesiąt lat – nie osiągniesz pięknej sylwetki w miesiąc. Patrzycie realnie – dopiero wtedy będziecie gotowi na zmiany.

Oblicz, ile kilogramów oraz cm chcesz się pozbyć. Zaplanuj, jakie ćwiczenia chcesz robić. Nad jakimi partiami ciała najbardziej chcesz popracować. Następnie musisz zaplanować jadłospis.. Zobacz ile kalorii dziennie powinnaś spożywać, aby osiągnąć swój cel (maksymalnie 1 kg tygodniowo, choć ja zalecam 0.2-0.5 kg tygodniowo).

Proces może wydawać się nierealny – lecz dopiero jak dobrze się przygotujecie do zrzucenia wagi – wtedy osiągniecie sukces!

Trzymajcie się określonych zasad i porównuje wyniki. Nie ma większej motywacji jak zrzucenie kliku centymetrów w talii.



Jak rozpocząć odchudzanie – 10 podstawowych zasad! Reviewed by Motywacja Non Stop on 15:26 Rating: 5

1 komentarz:

  1. W moim przypadku utrata wagi z kaplanex była na poziomie 6 kilogramów w okresie 7 tygodni, jestem zachwycona tym wynikiem, dlatego zdecydowanie polecam!

    OdpowiedzUsuń

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.