Odwodnienie - 4 najczęstsze objawy

Okres lata to wspaniały czas relaksu, opalania czy kąpieli wodnych. Jednak nie oznacza to ograniczenia lub zaprzestania w tym czasie regularnych ćwiczeń. Podczas upałów treningi mogą być cięższe i bardziej odczuwalne stają się wysokie temperatury. Tym bardziej możesz odczuwać to, jeżeli nie pijesz wystarczająco dużo wody lub nie utrzymujesz równowagi elektrolitowej organizmu.
reklama
Przeciętny zdrowy, dorosły człowiek powinien wypijać około 2 litrów wody dziennie, co pozwala mu na utrzymanie na prawidłowym poziomie najbardziej istotnych funkcji organizmu tj. absorbowanie substancji odżywczych z pożywienia, dostarczanie wartości odżywczych do wszystkich komórek, oddychanie itp. Ilość wody, potasu, sodu czy innych elektrolitów, które dostarczasz ciału przed i w trakcie ćwiczeń również bezpośrednio wpływa na Twoje wyniki sportowe oraz tętno.

Jakie są objawy odwodnienia?
źródło: vienyhocungdung.vn
reklama
Odwodnienie może pojawić się nie tylko w czasie upałów, ale także w okresie jesienno-zimowym. Kiedy na zewnątrz jest zimo, zaczynamy ubierać cieplejsze ubrania, często po kilka warstw. W domach, biurach czy innych pomieszczeniach zaczynamy grzać w piecach, przez co podnosi się temperatura otoczenia, w którym przebywamy. To także powoduje zwiększenie potliwości i utratę wody z organizmu.

Biorąc pod uwagę, że w chwili uczucia pragnienia jesteś już w pierwszych stadiach odwodnienia, niezwykle ważne jest utrzymanie ciała nawodnionym -nawet w dni nietreningowe. Jak więc rozpoznać, że to odwodnienie? Poznaj 4 najczęstsze objawy.
#1 kłopoty z koncentracją - kiedy temperatura ciała znacznie podnosi się np. do 40 stopni, w pierwszej kolejności odczuwasz ból głowy oraz nudności. Są to dwa z najczęstszych objawów odwodnienia.

Ponieważ mózg człowieka składa się z około 75% wody, brak wystarczającej ilości wody może wpływać na wyniki sportowe i świadomości poznawcze.

Powoduje to zamieszanie oraz w najskrajniejszych przypadkach nawet delirium.
reklama
Utrata 2% masy ciała - głównie wtedy wody - wpływa negatywnie na zdolności podejmowania decyzji oraz koordynację “ręka-oko”. Odwodnienie może mięć nawet wpływ na nasze rozpoznawanie kierunków, dlatego jeżeli wybierasz się na dłuższy spacer, wędrówkę czy wypad rowerowy zaopatrz się w butelkę z wodą i elektrolity.

1 z 2


Odwodnienie - 4 najczęstsze objawy Reviewed by Motywacja Non Stop on 19:56 Rating: 5

Brak komentarzy:

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.