Przysiady gwarancją jędrnych pośladków i zgrabnych nóg! [skuteczniejsze modyfikacje]

Przysiady (squats) nazywane są “królem wszystkich ćwiczeń” i zdecydowanie nie bez powodu.Wpływają na budowanie masy mięśniowej i ogólnej wytrzymałości - przysiady są ćwiczeniem, kształtującym całe nasze ciało. Squats wzmacniają mięśnie kręgosłupa, rozwijają siłę i wytrzymałość dolnych partii ciała oraz kształtują siłę woli, zwłaszcza, kiedy jesteś już po pierwszej serii 20-30 powtórzeń.
reklama
Niemniej, jednak ćwiczenie to nie należy do najprostszych, jeżeli chodzi o prawidłowe wykonywanie lub utrzymanie dobrej postawy przez całą ilość zaplanowanych powtórzeń. Dobra forma wykonywania ma tu decydujące znaczenie, jeżeli chcesz otrzymać maksimum korzyści bez kontuzji i negatywnych skutków ubocznych związanych z nieprawidłowym wykonywaniem tego ćwiczenia.



Aby uzyskać pełne korzyści z przysiadów i zaangażować najwięcej włókien mięśniowych należy wiedzieć, jak wykonywać je poprawnie. Właściwa forma squat jest również kluczem do uniknięcia urazów kolan i pleców. Dokładny opis znajdziesz tutaj.
reklama
Większość ludzi pomija przysiady w swoich treningach ze względu na to, że są trudne. Poniżej przedstawiam 8 korzyści, dla których warto wykonywać przysiady każdego dnia:
  1. przyrost siły - siła to zdolność do przemieszczania ciała mimo zewnętrznego oporu. Podczas przysiadów mięśnie zmuszone są do generowania siły przeciwko grawitacji. Zwiększaj ciężar podczas ćwiczenia i siłę mięśni jednocześnie.
  2. budowanie mięśni - podczas przysiadów działa mnóstwo mięśni tj. uda, łydki, pośladki, kręgosłup, plecy.Wszystkie te mięśnie pracują w tym samym czasie w celu zrównoważenia ciężaru i zachowania stabilności ciała. Skutkuje to uwolnieniem testosteronu, który sprzyja budowaniu mięśni. Im “cięższy” przysiad, tym silniejszych i większych mięśni możesz się spodziewać.
  3. spalanie tłuszczu - tracisz tkankę tłuszczową, kiedy organizm spala więcej energii niż jest mu dostarczane z pożywienia. Mięśnie spalają energię podczas podnoszenia ciężarów. Przysiady pomagają spalić więcej energii niż jakiekolwiek inne ćwiczenie, dzięki temu, że angażują do pracy więcej mięśni.
     
  4. zwiększenie wytrzymałości - przysiady wzmacniają nogi, co przekłada się na ich dłuższą i szybsza pracę.
  5. zwiększenie wydajności - regularne przysiady to silniejsze nogi i możliwość wykonania więcej pracy w tym samym czasie. Im więcej powtórzeń możesz wykonać w określonym czasie, tym jesteś silniejszy.

  6. reklama
  7. wzmocnienie kości i stawów - przysiady zwiększają gęstość kości, wzmacniając je i sprawiając, że stają się mniej podatne na złamania. Przysiady ponadto wzmacniają mięśnie wokół stawów kolanowych, biodrowych, skokowych, mięśnie kręgosłupa...Chroni je to przed urazami i kontuzjami.
  8. poprawa równowagi - ćwiczenie to pomaga polepszyć równowagę i koordynację.
  9. budowanie dyscypliny - przysiady są trudne. Robienie systematycznie rzeczy, sprawiających problem pozwala na budowanie w nas dyscypliny i siły woli, które są kluczowe w osiąganiu wyników.
Więcej chyba nie trzeba dodawać i przekonywać o skuteczności przysiadów. Dzięki swej różnorodności i niezliczonym wariantom nigdy się nie nudzą! Na następnej stronie znajdziesz nagrania z różnymi wariantami przysiadów, które możesz wykonać w domu oraz na siłowni.
1 z 2



Przysiady gwarancją jędrnych pośladków i zgrabnych nóg! [skuteczniejsze modyfikacje] Reviewed by Motywacja Non Stop on 17:41 Rating: 5

1 komentarz:

  1. Zastanawialiście się, jak to się dzieje, że zachowujemy pionową postawę ciała, że utrzymujemy równowagę, nie przewracamy się przy każdym kroku? Nie, nie myślimy o tym, bo i po co. Czy warto zaprzątać sobie głowę taką wiedzą? Być może warto. Zapraszam do mnie na profil, żeby rozwiać wszelkie wątpliwości.

    OdpowiedzUsuń

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.