Złe nawyki, które opóźniają Twoje efekty treningowe

Codziennie przełamujesz się, przekraczasz własne limity, tracisz wiadra potu podczas ćwiczeń, po czym nagle dopada cię, że po przebiegnięciu kilku kilometrów cieszysz się, że to wreszcie koniec. Jeżeli Twoje pełne zaangażowanie w systematyczny trening kończy się i oczekiwane rezultaty, musisz być świadom, że te efekty nigdy się nie pojawią.
reklama
Wynika to z tego, że to, co robisz po treningu jest tak samo ważne, jak to, co robisz w jego trakcie.

źródło: www.telegraph.co.uk

W istocie i niezaprzeczalne jest, że decyzje podejmowane w pierwszych minutach oraz kolejnych godzinach po wykonanym intensywnym treningu warunkują Twoje wyniki treningowe. Prawidłowe decyzje zwiększą oraz pomogą Ci przekraczać własne limity w następnych sesjach ćwiczeniowych. Niektóre nawyki niestety wpływają negatywnie na osiągane efekty. Jakie to nawyki? Znajdziesz je poniżej oraz dodatkowo informacje o tym, jak je poprawić.
reklama
#1 brak stretchingu na końcu treningu - zaplanowanie intensywnego treningu z wieloma seriami ćwiczeniowymi w głównej części treningowej może wpłynąć na to, że po jego zakończeniu czujesz się jak mistrz świata. Niestety skutkuje to często tym, że pomijany zostaje ostatni bardzo ważny etap, czyli rozciąganie (cooldown). Ćwiczenia te wydają się wtedy zbyt proste i mało ważne. W rzeczywistości, końcowy stretching jest niezbędny dla regeneracji oraz zapobiega powstawaniu urazów.

RADA: jeżeli tradycyjne ćwiczenia rozciągające nudzą Cię możesz wypróbować rolki treningowej. Pomaga ona rozbić zrosty mięśniowe, które są naturalna konsekwencją treningu. Zwiększa także przepływ krwi, łagodzi napięcie i ucisk mięśni oraz tkanki łącznej. Efektem jest mniejsza bolesność i szybsza regeneracja.

#2 brak prawidłowego odżywiania - w dużym skrócie oznacza to, że jesz, co chcesz. Systematyczne ćwiczenia nie dają przyzwolenia do jedzenia byle czego i byle gdzie. Jeżeli zależy Ci na zoptymalizowaniu procesu regeneracji, zmaksymalizowaniu rezultatów treningowych oraz zwiększeniu wydajności w kolejnych treningach musisz dostarczyć swojemu organizmowi niezbędnych składników odżywczych. Bardzo ważne jest, aby dostarczyć prawidłową ilość wysokiej jakości węglowodanów oraz białek w ciągu 30 - 45 minut po zakończonym treningu.
reklama
RADA: jeżeli Twój posiłek wypada za godzinę lub dwie po treningu, sięgnij po koktajl proteinowy w celu optymalizacji regeneracji mięśni oraz tylko tyle węglowodanów, które rozpoczną proces przywracana zasobów energii.

#3 brak wystarczającej ilości snu - jeżeli przebiegniesz kilkanaście kilometrów i nie zapewnisz organizmowi odpowiedniego wypoczynku, zaburzysz jego zdolność do samo-naprawy. Większość procesów regeneracji i naprawy przebiega w czasie, kiedy śpisz. Im bardziej Twoje ciało potrzebuje regeneracji, tym więcej snu powinno mu być dostarczone.



Złe nawyki, które opóźniają Twoje efekty treningowe Reviewed by Motywacja Non Stop on 17:09 Rating: 5

2 komentarze:

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.