Białko po treningu kluczem do szybszej regeneracji organizmu


Katabolizm mięśni jest istotnym czynnikiem wpływającym na poprawę wyników sportowych oraz kluczem do osiągania szybszej regeneracji organizmu. Warto postawić na unikalne mieszanki białek z innymi składnikami odżywczymi, które pomogą zoptymalizować procesy regeneracji, przyspieszyć wzrost i naprawę mięśni, dzięki czemu możliwe jest szybsze osiągnięcie upragnionych efektów.
reklama
Mięśnie są przystosowane do ciągłego rozpadu oraz naprawy. Synteza białek osiąga swój szczyt około dwóch godzin po wysiłku, mimo, że nasz organizm jest stworzony tak, że może czerpać z niej nawet do sześciu godzin. Tak długo, jak Twoje całkowite dzienne spożycie białka jest wystarczające i przyjmowane przynajmniej raz na 5-6 godzin, masz pewność, że poziom wymaganych aminokwasów zostaje zapewniony, a razem z nim wzrost mięśni. Utrzymanie jednak takiego poziomu równowagi i czasu może być dość trudne, zwłaszcza, kiedy dodatkowo starasz się stracić na wadze. Po-treningowy koktajl staje się tu potężnym narzędziem, zwłaszcza wypity w ciągu 30 minut po wysiłku.

“Mięśnie zbudowane są głównie z białka, nieustannie podlegającemu katabolizmowi”

reklama
Odpowiednia suplementacja podczas ćwiczeń jest najważniejszym elementem w całym procesie przemiany. Badania przeprowadzone na grupie 24 trenujących mężczyznach wykazały, że najbardziej skuteczną dawką podczas ćwiczeń jest 20g podawanych regularnych odstępach czasu w ciągu dnia. Zaznaczono jednak, że każdy z nas jest inny z innym poziomem zaawansowania treningowego, dlatego nie u każdego ta ilość białka zostanie wykorzystana.

Specyficzne mieszanki (odżywki) na bazie izolatu serwatki, białka groszku i kazeiny zapewnią stały dopływ białka szybko, średnio i wolno wchłanialnego w celu optymalizacji syntezy białek (zapraszam do artykułu link Różnica między kazeiną, serwatką a białkiem groszku. Które białko jest lepsze? Kiedy je stosować?). Jak skuteczne są poszczególne białka? W jednym z badań z udziałem 13 kulturystów wykazano, że izolat białka serwatki wpływa na poprawę siły. Te badanie potwierdziło ustalenia francuskich naukowców, którzy stwierdzili, że zarówno białko serwatki, jak i groszku może zwiększać wielkość mięśni nawet o 10 procent.

Wiele odżywek zawiera także aminokwasy BCAA, leucynę, izoleucynę oraz walinę. Badania pokazują, że BCAA mogą zmniejszać uszkodzenia mięśni wywołane wysiłkiem oraz wspomagać syntezę białek. Według naukowców pomocny przy tym jest sok z granatu, który dodatkowo ułatwia regenerację i zmniejsza bolesność mięśni.

Stanowi to całkowity pakiet, który staje się potężnym narzędziem regeneracyjnym po wysiłku. Powinno to być istotne nie tylko dla sportowców, ale także dla wszystkich tych, którzy poważnie myślą o ćwiczeniach. źródło zdjęć: http://youplus.com/ http://www.enhancehq.com.au/
reklama


Białko po treningu kluczem do szybszej regeneracji organizmu Reviewed by Motywacja Non Stop on 12:21 Rating: 5

2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dużo osób latem odpuszcza treningi. Ja właśnie wchodzę w świat ćwiczeń i zdrowego odżywiania ;-) Ten wpis na pewno mi się przyda ;-)

    OdpowiedzUsuń

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.