Dieta redukcyjna, czyli skuteczne odchudzanie

Dieta redukcyjna jest rewelacyjna dla osób, które chcą zrzucić tkankę tłuszczową. Przynosi bardzo fajne efekty, a co najważniejsze chudniemy bez efektu jojo. Wszystko jest dla ludzi dlatego każdą dietę musicie dopasować do swojego organizmu. Przy diecie redukcyjnej obliczacie zapotrzebowanie do swoich potrzeb – to właśnie sprawia, że dieta jest bardzo skuteczna.

Dieta redukcyjna polega na dostarczeniu organizmowi pomniejszonej dawki energii. Dlatego na samym początku musimy obliczyć ile kalorii powinniśmy spożywać. Musicie pamiętać, że jest to proces bardzo indywidualny i dla każdego z Was wynik będzie prawdopodobnie inny.
reklama

Jest to uzależnione od masy ciała, wieku, jak również aktywności fizycznej. Proces obliczania dziennego zapotrzebowania opisywaliśmy w poprzednim artykule, „Czy wiesz ile kalorii potrzebuje Twój organizm?” Obliczcie ilość kalorii i przejdźcie poniżej..
Jeżeli czytacie ten artykuł dlatego, że szukacie diety 1000 kalorii, będzie zawiedzeni, ponieważ skupiamy się tutaj na zdrowym odchudzaniu oraz efektywnym. Dieta 1000 kalorii może spowodować więcej szkód niż korzyści.

źródło: http://www.fitnesstrainingteam.com/
Ok wracamy do diety redukcyjnej….
Jeżeli już obliczyliście prawidłowo ile kalorii powinniście dziennie spożywać, to przy diecie redukcyjnej musimy od uzyskanego wcześniej wyniku odjąć 200 kalorii. Zmniejszenie ilości kalorii jest bardzo ważne, lecz nie możecie przesadzić. Najważniejsze jest zdrowe odchudzanie i skuteczne! Nie interesują nas efekty jojo dlatego myślimy o swoim zdrowiu.
W diecie zwracamy uwagę nie tylko na spożywanie ilości kalorii w przeciągu doby, lecz musimy kontrolować również ich skład. Każdy posiłek powinien zawierać białka,
reklama


Powinniście podzielić sobie to w ten sposób:
  • na śniadanie powinniście spożywać najwięcej węglowodanów.
  • w kolejnych posiłkach ich wartość powinna się zmniejszać co spowoduje, że kolacja będzie zawierała więcej białka.
Może wydawać się to trochę zagmatwane, lecz tak naprawdę w bardzo łatwy sposób możemy to wszystko obliczyć.

Wartości procentowe mikroskładników powinny wyglądać następująco:

Jest to książkowy zapis, gdyż zapotrzebowanie na składniki pokarmowe jest uzależnione od aktywności fizycznej, jaką wykonujecie jej częstotliwości oraz długości wykonywanych treningów. Jeżeli danego dnia wykonujecie trening możecie podnieść wartość węglowodanów o 5-10%, a obniżyć tłuszcze o około 5-10%

Mam nadzieje, że wyjaśniliśmy Wam jak to wygląda, a teraz przejdziemy do praktyki.

Skorzystamy z obliczeń, jakie były robione we wcześniejszym artykule, czyli dzienne zapotrzebowanie energetyczne wyniosło w nim około 2200 kcal. Zmniejszamy ilość spożywanych dziennie kalorii o 200.
reklama
Czyli dzienne zapotrzebowanie to 2000 kcal

Obliczmy dalej:

  • Białko: 2000 kcal x 0,3 = 600 kcal
  • Węglowodany: 2000 kcal x 0,4 = 800 kcal
  • Tłuszcze: 2000 kcal x 0,3 = 600 kcal


Teraz musimy przeliczyć gramy na kalorie.
Mini ściąga pokaże Wam, jak to wygląda w przeliczeniu na 1 gram.


Obliczamy dalej:

  • Białka: 600 kcal / 4 kcal = 150g
  • Węglowodany: 800 kcal / 4 kcal = 200g
  • Tłuszcze: 600 kcal / 9 kcal = 67g

Podsumowanie:
W tym momencie obliczyliśmy nasze zapotrzebowanie energetyczne przy zastosowaniu diety redukcyjnej. Podczas tworzenia jadłospisu musicie zwracać uwagę na to, co jedzie oraz ile zawiera dany posiłek węglowodanów, białka czy tłuszczy. Wygląda to następująco:


Dieta redukcyjna musi być przemyślana oraz odpowiednio zbilansowana. Jadłospis diety redukcyjnej powinien opierać się o podstawowe wytyczne:

  • powinniście spożywać 5 posiłków dziennie
  • każdy posiłek musi dostarczyć Twojemu organizmowi węglowodany, białko oraz tłuszcze.
  • bardzo dobrym rozwiązaniem jest spożywanie większej ilości węglowodanów na śniadanie

Jak widzicie jest tego dość dużo… najważniejsze według nas jest to, aby powstrzymać się od złych zachcianek typu słodycze oraz fast food. Zacznijcie po prostu zdrowo żyć, a taka dieta może być tylko dodatkiem lub sprawdzeniem swojego jadłospisu.

Co sądzicie o takiej diecie?



Dieta redukcyjna, czyli skuteczne odchudzanie Reviewed by Motywacja Non Stop on 15:20 Rating: 5

22 komentarze:

  1. Super artykuł, dzięki :) a fajnie by było jakbyście podsunęli jakieś pomysłu na skomponowanie pełnowartościowych posiłków (składających się ze wszystkich 3 skł- białka, węglowodanów i tłuszczy). Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. No ja mam problem... powinienem jesc 2200 kcal.. w takiej diecie a ledwo wciskam w siebie 1000 kcal.. Probuje jakos ulozyc diete by jesc tylke, ale moj brzuch totalnie nie jest w stanie przyjac takiej ilosci..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to musisz wziąć się w garść - mężczyzna nie powinien jeść 1000 kalorii dziennie!

      Usuń
  4. Świetny i wyczerpujący artykuł. Dziękuję serdecznie i pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dobrze wytłumaczone. Dzięki wielkie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czyli muszę odjąć 200kcal od mojego współczynnika BMR ?

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie że ktoś prowadzi takiego bloga bo można się sporo dowiedzieć co może nas spotkać i można już teraz zaradzić. Kiedyś czytałam bloga po którym od razu rzuciłam wszystko i od razu zaczęłam szukać jakieś siłowni i przy okazji dowiedziałam się że Saturn Fitness (bardzo renomowana siłownia) otworzyła u mnie w Krakowie siłownię połączoną z basenem. Tamten blog dotyczył problemów z obwisłą skórą po diecie. Poczytajcie na ten temat bo tak faktycznie jest. Myślałam że to dlatego że mnie starość dopada dwa razy szybciej a to brak ćwiczeń a jedynie ciągłe diety powodują obwisłe ramiona itp.

    OdpowiedzUsuń
  8. moje zapotrzebowanie to około 2300,mam podobną diete,tylko procentowo więcej węglowodanów a mniej tłuszczy,najgorzej do każdego posiłku taką ilość białka wcisnąc bo 150 gram białka to około 700 gram mięsa typu schab albo pierś,litr mleka ma 33,a tu trzeba 30 gram w każdym posiłku, o ile na obiad i śniadanie to jeszcze jak cie moge,to do pracy trzeba brać solidną porcje mięcha,chyba najlepiej odżywke białkową kupić,ale plusy są super,głodny nie chodzisz,nawet jak masz aktywną prace(ja mam firme budowlaną to sie nalatam nieżle)efekty są super.jednak najważniejszą sprawą jest konsekwencja,ani jeden batonik(wszystkie węglowodany muszą być z niskim indeksem glikemicznym)żadne ciasta i słodkości,wszystkie napoje słodkie też wylatują,alkochol też wypada,jednym obżarstwem w weekend zawalasz cały tydzień(jak uskrobiesz te tysiąc pare kalori przez cały tydzien a pożniej zjesz pół pizzy i popijesz piwem to cały tydzien idzie w ty.....ek ,ale i tak żadnej bardziej komfortowej sie nie znajdzie,jest sie sytym bo jedzenia jest objętościowo całkiem sporo,może być całkiem smacznie jak już sie wprawy złapie z potrawami i co najważniejsze naprawde są efekty.pozdro dla wszystkich

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a moze by tak czytac ze zrozumieniem?? 150g bialka 200g weglowodanow i 67g tluszczow to jest dzienna dawaka na 5 posilkow przy zapotrzebowaniiu 2000 kcalna dzien wiec co nalezy zrobic?? i nie trzeba doczytywac nic w artykulach naukowych bo ma sie tu wszytsko czarno na bialym ansztajny kuzwa twoja pupe jebana mac!

      Usuń
  9. Co za bzdury! Taka ilość białka szkodzi bardzo organizmowi! Doczytajcie w artykułach naukowych. Nie opierajcie swojego zdrowia na byle jakich wpisach. Tu o chodzi o Wasze zdrowie.
    Rozwagi i powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ogóle łączenie białka, węglowodanów i tłuszczy w jednym posiłku jest niezdrowe! Tłuszcze jemy tylko z warzywami. Poczytajcie o prawidłowym łaczeniu pokarmu. Taka ilość mięcha/nabiału tylko zakwasza Wasz organizm, a później uregulowanei to długa prawa. Nie mówiąc już o konsekwencjach zdrowotnych...

      Usuń
    2. Patrycja dziękujemy za wypowiedź. Czy wiesz na czym polega dieta redukcyjna? W tym artykule opisujemy w jaki sposób jest ona skomponowana.

      Nie rozumiem Twojej wypowiedzi- dotyczy ona całkowicie innego tematu..

      Usuń
    3. Białko białkowi nie równe. Pamiętajcie, że najważniejsze to odpowiednia ilość białka pełnowartościowego pochodzącego z mięsa, jaj lub nabiału, ewentualnie odżywek. Powinno go być u osób nie ćwiczących 1g/1kg masy ciała, u ludzi którzy ćwiczą tylko cardio 1,6g/1kg masy ciała, siłowo + cardio od 1,8-2,2/1kg masy ciała - wszystko po to aby nie było ubytków w masie mięsniowej. Białko roślinne (!) jest białkiem, ale jego nie bierze się pod uwagę i trenerzy traktują je jako węglowodany.. Więc jeśli macie w diecie redukcyjnej 2000 kcal - 150g białka, starajcie się aby jeśli ważycie np 60kg i biegacie ( 60kg x 1,6g ) - wasze białko zwierzęce było na poziomie ok 96g. NIE MA MOŻLIWOŚCI ZAKWASZENIA OGRANIZMU CZY OBCIĄŻENIA NEREK, jeśli to właśnie białko zwierzęce nie przekracza waszego zapotrzebowania. Oczywiście, można zmienić proporcje, aby białka było 96g a więcej węgli, ale wtedy trzeba liczyć każde jedno białko rośline jako węglowodany .. Cała filozofia.
      Dodam od siebie, że 30%tłuszczy sprawdzi się bardziej na redukcji kobiet ze względu na hormony, mężczyznom poleca się 15-20% + resztę dodajemy do węgli.
      Pozdrawiam i powodzenia!

      Usuń
  10. Jestem zachwycona waszą stroną. Prowadzę aktywny tryb życia i jest ona bardzo przydatna. Codziennie tutaj zerkam. Dziękuje ! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. To jest właściwie jedyna skuteczna dieta odchudzająca, które nie odbija się negatywnie na zdrowiu. Cudów nie ma ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo motywujący artykuł, dobrze wszystko opisane. Ciężka praca inaczej nie ma co liczyć na efekty

    OdpowiedzUsuń
  13. Dla mnie osobiście dieta polega na zdrowym,częstym oraz maloporcjowanym posiłku. W ciągu dnia spożywamy 2 ciepłe dania. Na noc 2 szkl wody i na czczo 1 szkl z cytryna. Waga leci jak diabli:))

    OdpowiedzUsuń
  14. Zdrowa dieta to jak najbardziej dobry pomysł na odchudzanie, ja jednak spróbowałbym ją wzbogacić jakimiś środkami, np. kaplanexem. Dzięki temu ja zrzuciłem 9 kilogramów w miesiąc.

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajnie opisana dietka, jednak jak dla mnie za duzo zabawyi do tego każda dietę kiedyś końćzymy i wracamy do starych nawyków, dlatego lepiej zadbac o podstawy i ruch

    OdpowiedzUsuń

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.