Co zjeść przed i po treningu wieczornym?

Każdy z nas, chcąc prowadzić aktywny tryb życia musiał określić czas w ciągu dnia, w którym na spokojnie będzie mógł wykonać zaplanowany trening i dostosować odpowiednie posiłki. O ile z posiłkami po i przed porannym treningiem nie ma tyle problemów, to z wieczornymi nie jest już tak łatwo. Wiele osób często wtedy zadaje sobie pytanie: czy powinno się zjeść o tak późnej porze? Odpowiedź – tak.
reklama
Jeżeli chodzi o jedzenie i ćwiczenia, ludzie często mają skłonność do wykonywania treningów w możliwie, jak najkrótszym czasie z otrzymaniem wydajności energetycznej na najwyższym poziomie oraz wybierania jedzenia, które nie spowoduje utraty ich energii. Nie jest to do końca właściwe podejście. Dobrze zaplanowany plan dnia oraz jadłospis uwzględniający aktywność fizyczną wg danej pory dnia, zapewni maksymalną energię na cały dzień. Podczas treningów bardzo ważne jest określenie naszego zapotrzebowania kalorycznego oraz potrzebnych składników odżywczych, które muszą utrzymać nasz organizm w dobrej kondycji przez cały dzień.

źródło: www.womenshealthmag.com

Śniadanie, obiad i podwieczorek spożyty około godziny 16 przygotowuje organizm do większego wysiłku (treningu). Jeżeli nasza praca kończy się o godzinie 18, a obiad zjedliśmy o godzinie 12-13, oznacza to, że przez 5-6h jesteśmy bez jedzenia. W tym czasie powinniśmy spożyć kolejny posiłek. Zapewne jedyne o czym będziesz myśleć to, co zjeść na obiad, aby się najeść do syta – nie o to chodzi. Przekąska jest ważna, ponieważ pozwala utrzymać Cię przy „zdrowych zmysłach”. Poniżej znajduje się kilka propozycji na posiłek przed-treningowy.

Posiłek przed treningiem:

- pełnoziarnista kanapka z indykiem, awokado, sałatą i pomidorem (2h)
- pełnoziarnisty makaron z warzywami gotowanymi na parze z kurczakiem (2h)
- brązowy ryż z pieczoną rybą i miską zielonych sałat (2h)
- miska owoców z jogurtem naturalnym i orzechami (30min.)
- baton proteinowy (30min.)
- banan z masłem orzechowym (30min.)
- pełnoziarnista bułka z owocami lub dżemem (1-2h)
reklama

- smoothie (30min.)
- pełnoziarniste pieczywo z miodem
- pieczywo chrupkie z masłem orzechowym (30min.)
- ryż brązowy z jogurtem, startym jabłkiem i miodem (2h)


1 z 2


Co zjeść przed i po treningu wieczornym? Reviewed by Motywacja Non Stop on 16:52 Rating: 5

2 komentarze:

  1. O godz. 19 zjadłam pół szklanki truskawek , 1 kromkę chleba graham posmarowaną serkiem topionym homogenizowanym do tego połowę papryki czerwonej...ćwiczenia zaczynam zaraz przed godz. 21 , minimalnie 45min aktywności. To prawda że powinno się odczekać od jedzenia 2h za nim zacznie się ćwiczyć ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Po treningu wieczornym to już nic nie jem ;P tylko idę spać :D ćwiczę dosyć późno więc nie widzę innej opcji ;) co wcale nie oznacza że chodzę głodna spać :)

    OdpowiedzUsuń

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.