4 ćwiczenia plank na wymodelowanie i zarysowanie mięśni brzucha

Co powiedziałabyś na to, że do wymodelowanego brzucha, jędrnych pośladków oraz silnych ramion wystarczy wykonywać zaledwie jedno ćwiczenie? Nie, to nie jest zbyt piękne, a aczkolwiek w 100% możliwe.
reklama
Tym jednym uniwersalnym ćwiczeniem jest właśnie deska, czyli plank. Jest to jedno z najlepszych podstawowych i ogólnorozwojowych ćwiczeń, podobnie jak brzuszki, utrzymujących kręgosłup w bezpiecznej, neutralnej pozycji (oczywiście przy utrzymaniu odpowiedniej pozycji, ale to już wiesz. Jeżeli nie, zobacz tutaj.
reklama
Deska jest dodatkowo ćwiczeniem, którego możliwości modyfikacji jest naprawdę trudno wyczerpać. Istnieją setki sposobów modyfikowania plank, dzięki czemu nigdy nie znudzi Ci się to ćwiczenie. W zależności od stopnia zaawansowania możesz pozwolić sobie na więcej. Kilka modyfikacji znajdziesz tutaj.

źródło: http://aqui-en.mx/6-actividades-deportivas-en-texcoco-para-practiar-este-2017/

Jakie mięśnie pracują podczas wykonywania deski?

Deska należy do ćwiczeń, które angażują do pracy wiele różnych partii mięśni. Kiedy wykonujesz plank, nie tylko zmuszasz do pracy wszystkie mięśnie kręgosłupa, ale także mięśnie swoich pośladków, ud, ramion oraz brzucha. To ćwiczenie naprawdę jest kompletnym, jakiego potrzebujesz. Plank wspomoże walkę o upragniony sześciopak przy okazji wzmacniając i modelujący całe ciało.

Jakie korzyści daje wykonywanie deski?

Raz jeszcze, deska jest ćwiczeniem angażującym wiele mięśni na raz i to dość skutecznie. Trzymanie statycznej pozycji plank przez określony czas powoduje napięcie mięśni, które jest właśnie kluczem do wywołania wzrostu mięśni. Plank wpływa w dużej mierze na stabilizację kręgosłupa i wzmocnienie wszystkich mięśni wokół niego. Brzuszki oraz przysiady są także niezwykle korzystnymi ćwiczeniami dla naszego ciała jednak w przypadku deski - przy jej prawidłowym wykonaniu - pracuje cały kręgosłup od góry do dołu.

Jak długo należy pozostać w pozycji deski?

Ogólnie rzecz biorąc, nie ma jednego idealnego okresu czasu, przez który należy zawsze pozostać w pozycji deski. Wszystko zależy od naszego stopnia aktywności fizycznej, mocnych mięśni i wytrzymałości. Trenowanie nad byciem w stanie utrzymać się w plank jest dość trudne. Im więcej pracujesz nad tym, tym dłużej będziesz w stanie wytrzymać. Warto jednak poświęcić czas nie tyle, co nad długością bycia w jednej pozycji a wdrożeniem różnych odmian deski wzbogaconej o inną pozycję ramion czy nóg. To wpływa na większe spalanie kalorii i co najważniejsze na większą równowagę ciała i wzmacnianie mięśni kręgosłupa oraz brzucha.
reklama

Na następnej stronie znajdziesz 4 propozycje modyfikacji deski, które podniosą poprzeczkę dla mięśni kręgosłupa oraz pozostałych.

1 z 2



4 ćwiczenia plank na wymodelowanie i zarysowanie mięśni brzucha Reviewed by Motywacja Non Stop on 10:03 Rating: 5

Brak komentarzy:

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.