Proste ćwiczenia, dzięki którym opanujesz trening na drążku

Chyba nie raz każdy z nas będąc na plaży widział wysportowanego faceta z szerokimi, muskularnymi ramionami oraz mega umięśnionym brzuchem...albo kobietę w przepięknej sukni z dużym dekoltem z tyłu odsłaniającym nieskazitelnie wyglądające plecy…Ehhh
reklama
Większość z nas z reguły raczej koncentruje się na wytrenowaniu nóg czy mięśni brzucha, zapominając o ćwiczeniach na plecy. Jednymi z najprostszych ćwiczeń, które przyczyniają się do wzmocnienia, wymodelowania i wyrzeźbienia pleców i ramion jest drążek treningowy. Nie jest on przeznaczony wyłącznie dla mężczyzn.

źródło: http://www.oxfordperformancecentre.com.au/

Kobiety także mogą, a nawet powinny wdrożyć trening z użyciem tego sprzętu w swoich programach ćwiczeniowych. Kobiety z natury mają niższą wagę, wyższy procent tkanki tłuszczowej i mniejszy stopień skurczu włókien mięśniowych niż mężczyźni, co oznacza, że wszelkie ćwiczenia na drążku niestety będą dla nas zdecydowanie trudniejsze i cięższe. Ale nie pozwólmy, aby taki drobny szczegół stał się nasza wymówką. Każdy przecież zaczyna od innego poziomu.
reklama
Poniżej pokaże Ci cztery ćwiczenia, które pomogą Ci szybciej i łatwiej opanować pracę na drążku treningowym.

#1 assisted pull ups - podciąganie na drążku z użyciem taśmy, podnóżka, krzesła itp.

źródło: http://mystyledaily.com/

#2 lat pull downs - podnoszenie na drążku z rękoma rozstawionymi szeroko

źródło: http://bodybuilding-wizard.com/

#3 negative pull ups

źródło: www.womenshealthmag.com
reklama
#4 bent over row

źródło: www.womenshealthmag.com

Które ćwiczenie najbardziej przypadło Wam do gustu? Piszcie w komentarzach.


Proste ćwiczenia, dzięki którym opanujesz trening na drążku Reviewed by Motywacja Non Stop on 10:56 Rating: 5

5 komentarzy:

  1. Żeby je opanować trzeba umieć podnieść się na nim chociaż raz, a do tego daleka droga ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie, ja poprosze o cwiczenia przygotowujace do tego aby podniesc sie na drazku chociaz raz

      Usuń
    2. Ćwiczenie nr 3 oraz 4 polecam :), dodatkowo wszelkie wiosłowania sztangą i sztangielkami, powinno pomóc. Podnoszenie na TRX-ie na kształt ćwiczenia 3 i pompki też są dobrymi ćwiczeniami :).

      Usuń
  2. Tutaj jest kilka propozycji:
    http://fitbodybuzz.com/beginner-calisthenics-workout-plans/

    poczatkową progresja do podciągnięcia na drążku jest podciąganie do pionowego płotu/ rury od trzepaka. Następnie tzw. Inverted 45 Rows czyli podciąganie w pochyleniu (do wykonania również na trzepaku) ;) powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To prawda, że zazwyczaj koncentrujemy się na ćwiczeniu mięśni brzucha i ud, zaś o plecach zapominamy. Ostatnio rozpoczęłam ćwiczenia na drążku i uwaga... podniosłam się tylko raz :P Ale z treningu na trening jest lepiej ;)

    P.S. Zapraszam również do nas po porady treningowe: www.100club.pl/cwicz/ :)

    OdpowiedzUsuń

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.