Oszukiwałeś na diecie? Zobacz, co z tym teraz zrobić.

Każdemu z nas kto był lub jest na diecie przynajmniej raz zdarzyło się złamać zasady dietetyczne i oszukać. Nie ma w tym nic złego, jeżeli będzie to sporadyczne działanie. Sprawa zaczyna się komplikować, jeżeli starasz się zrzucić kilka kilogramów, a podjadasz i zaburzasz “grzeszkami” każdy dzień swojej diety.
reklama
Czy warto zaprzepaścić włożoną pracę dla kilku ciastek? A może zastanawiasz się, czy i w jakim czasie Twoje podjadanie pojawi się na wadze w postaci dodatkowych kilogramów?


źródło: http://www.makuja.fi/artikkelit/4405736/tiesitko/miksi-roskaruokaa-tekee-mieli-juuri-kun-on-aloittanut-terveellisen-ruokavalion/

Tak, jak już wspomniałam, jeżeli jest to sporadyczne podjadanie prawdopodobnie wcale nie odbije się to na Twojej wadze. Niemniej jednak, nawet jeżeli tak się stanie i zauważysz wzrost wagi będzie to najprawdopodobniej efekt zatrzymania płynów spowodowany nadmiernym spożyciem soli lub cukru. W bardzo rzadkich przypadkach, w sytuacji niepohamowanego spożycia dużej ilości jedzenia faktycznie poziom Twojej tkanki tłuszczowej może wzrosnąć.
reklama
Dlatego zamiast cofać się i niszczyć to co już wypracowane - zapobiegaj. Na tym etapie zapraszam Cię do zapoznania się z artykułami :

Jak uniknąć wakacyjnego przejedzenia - przydatne nie tylko w czasie wakacji

Jak nie przytyć przed i w czasie wakacji

11 produktów, które pomogą Ci zapanować nad apetytem

W większości przypadków waga jest dość kiepskim wyznacznikiem szkód spowodowanych nadmiernym spożyciem produktów. Na jeden kilogram tłuszczu przypada 7000 kalorii.
Zanim zaczniesz modyfikować swój codzienny jadłospis, pamiętaj, że aby ciało nabrało dodatkowej tkanki tłuszczowej pochłonięte kalorie muszą pochodzić z nadprogramowego dziennego zapotrzebowania. Jeżeli Twoje dziennie zapotrzebowanie kaloryczne wynosi 2000kcal to musisz spożyć dodatkowo 3500kcal, aby przybrać 0,5 kg (czyli w sumie 5500kcal ). Oczywiście wartości te są szacunkowe, ponieważ w domowych warunkach trudno jest dokładnie określić co i ile zawiera.

Dobrze - w weekend oszczędzasz się i starasz nie zapanować nad podjadaniem. Dlaczego więc, kiedy w poniedziałek rano staję na wagę, widzę mimo to 0,5 kg więcej?
reklama
Prawdopodobnie może oznaczać to albo tymczasowe zatrzymanie płynów z powodu spożycia większej ilości soli, albo informację, że Twoje mięśnie domagają się odżywienia.

1 z 2


Oszukiwałeś na diecie? Zobacz, co z tym teraz zrobić. Reviewed by Motywacja Non Stop on 17:32 Rating: 5

3 komentarze:

  1. bez przesady jak ktoś je 2000 kcal na dzień...to nie szaleje potem w weekend na 5000...bo to jest Obżarstwo ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie, też mi się tak wydaje :)

    OdpowiedzUsuń

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.