Jak Wyleczyć Ból Kolan? Wzmocnij Stawy Kolanowe i Popraw Sprawność!

Sport to zdrowie? Tak, jeżeli odpowiednio przygotujemy się do wykonywania naszego treningu. Bardzo często spotykamy się z problemem bolących kolan. Niestety osoby aktywne fizycznie są narażone na kontuzje tej części ciała. W tym artykule opiszemy, w jaki sposób można zadbać o kolana oraz jak je leczyć domowymi sposobami.
reklama
Aktywność fizyczna jest nam niezbędna do prawidłowego funkcjonowania. Niestety osoby intensywnie uprawiające sport są narażone na mechaniczny uraz tej części ciała. Najczęściej do kontuzji dochodzi w sportach takich jak: tenis, piłka nożna, koszykówka, siatkówka, narciarstwo.



Bardzo często z bólem kolan zmagają się osoby, które biegają lub też trenują fitness. Wszystko jest oczywiście uzależnione od intensywności treningów. Każda osoba, która rozpoczyna bieganie powinna wiedzieć o tym, że należy odpowiednio zadbać o stawy kolanowe. Należy też podkreślić, że to nie bieganie powoduje kontuzje, lecz niewłaściwie dobrany plan treningowy lub sposób biegania/technika.

Głównymi przyczynami kontuzji u biegaczy, ale także u osób trenujących w domu są:

- brak rozgrzewki
- przecenienie własnych możliwości
- nie zawsze więcej znaczy lepiej
- brak odpowiedniej diety
- nieodpowiednie obuwie

Bóle kolan mogą być spowodowane wieloma czynnikami. Jeżeli odczuwacie ból kolana nie wahajcie się skonsultować czy udać do lekarza pierwszego kontaktu. Możliwe, że na samym początku wystarczą tylko maści rozgrzewające. Nie można bagatelizować tego problemu. Im szybciej uda nam się zdiagnozować problem,
reklama

tym szybciej będziemy mogli wrócić do systematycznych i bezbolesnych treningów.

1 z 3


Jak Wyleczyć Ból Kolan? Wzmocnij Stawy Kolanowe i Popraw Sprawność! Reviewed by Motywacja Non Stop on 12:55 Rating: 5

2 komentarze:

  1. Przy kontuzjach i ogólnie z bólem mięśni, najlepiej stosować jakąś maść, rozgrzewającą np, Dobrze sprawdzi się Dip Hot. Kiedyś trener na siłowni mi ją polecił. Ale należy też sprawdzić czy aby na pewno ćwiczenia wykonywane sa poprawnie. A jeśli ból będzie utrzymywał się dalej, to już koniecznie lekarz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz racje Aleksandro Dip jest super, też go stosuje, nawet czasami przed zamiast rozgrzewki. Polecił mi trener jak jechałam na narty z zimie i zagościł i mnie na dłużej :-)

    OdpowiedzUsuń

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.