Czy wiesz ile kalorii potrzebuje Twój organizm?

Jeżeli masz problemy z utrzymaniem wagi albo chcesz schudnąć. Ten artykuł będzie idealnym rozwiązaniem dla Ciebie.

W momencie, kiedy rozpoczynaliście zdrowe odżywianie i systematyczne treningi możliwe, że zadaliście sobie pytanie: ile powinniście dziennie spożywać kalorii. Pytanie może wydawać się banalne, lecz musicie być świadomi, jak wyliczyć Wasze zapotrzebowanie kaloryczne.

Po co mamy wyliczać kalorie?

Jest to bardzo ważne, jeżeli chcecie utrzymać swoją wagę lub zdrowo schudnąć
reklama
Wszystko jest uzależnione od:
  • płci
  • wieku
  • wagi
  • wzrostu
  • i oczywiście aktywności fizycznej


Na podstawie 5 głównych wytycznych wyliczyć możecie w kilka sekund, jakie zapotrzebowanie kaloryczne jest dla Was odpowiednie.

Znalazłam bardzo fajną i pomocną stronę, która nie tylko wylicza ilość kalorii, jaką powinniśmy spożywać, lecz również wylicza, ile dziennie powinniśmy jeść białka, węglowodanów, jak również tłuszczy. Automatycznie po wprowadzeniu wszystkich danych wylicza Wam ile musicie spożywać kalorii, aby utrzymać wagę lub schudnąć.

Jak wyliczyć zapotrzebowanie kaloryczne?

Wyliczymy teraz wspólnie nasze dzienne zapotrzebowanie kaloryczne.
Kolejnym krokiem będzie uzupełnienie podstawowych danych: płeć, wzrost, waga, wiek oraz aktywność fizyczna. Dla przykładu wprowadziłam, że aktywność fizyczna jest duża (3-5 razy w tygodniu wykonujemy treningi)
Klikamy przelicz..

Co nam wyszło?

Z danych, jakie wprowadziłam wynika, że mój współczynnik BMR wynosi 1303,30. Tylko co to jest ten współczynnik BMR – „Współczynnik ten określa minimalną ilość kalorii niezbędnych do zachowania podstawowych funkcji organizmu.”

Kalkulator, jakiego używamy pokazuje nam, że jeżeli chcę utrzymać wagę powinnam spożywać 2248,19 kcal. Może wydawać się to dużo, lecz pamiętajcie, że zaznaczyliśmy opcję treningów 3-5 razy w tygodniu. Musimy dostarczyć naszemu organizmowi odpowiednią ilość kalorii – po to, abyśmy miały siłę trenować!

Jeżeli natomiast chcecie schudnąć – kalkulator również nam to obliczy. Pamiętajcie natomiast, aby wprowadzić odpowiednie dane, czyli przy kolumnie „aby schudnąć” standardowo mamy wprowadzone 1 kg na tydzień! Musicie to zmienić!

Pamiętajcie, że chcemy w zdrowy sposób schudnąć!! Ja wprowadziłam 0.2 kg na tydzień (jest to pokazane na zdjęciu poniżej), co daje nam 0.8 kg miesięcznie. Po kliknięciu ponownie przelicz mamy już wynik.

źródło: www.fit8.co.uk
Opcja z utrzymaniem wagi wynosiła 2248,19 kcal, a opcja ze schudnięciem - 2028.19 kcal – czyli musimy zabierać około 200 kcal z opcji standardowej, abyśmy schudły.

No to teraz Twoja kolej :) oblicz ile kalorii potrzebuje Twój organizm
Wejdź na stronę z kalkulatorem ====> Kliknij TU
reklama
Zdjęcie poniżej dokładnie pokazuje, jak to wygląda w praktyce.

źródło: www.herk.pl

Pamiętajcie o tym, że kalkulator BMR może być tylko i wyłącznie pomocą dla Was w układaniu własnego jadłospisu. Bardzo często okazuje się, że w praktyce jest zupełnie inaczej. 
Jedna osoba będzie musiała jeść więcej kalorii, aby utrzymywała wagę. Inna osoba spożywając dziennie 2200 kcal będzie tyła pomimo tego, że kalkulator pokazywał, że powinna utrzymać wagę.
Jest to sprawa bardzo indywidualna dlatego musicie poznać swój organizm i dopasować jadłospis do siebie. Niemniej jednak kalkulator może być dobrym początkiem.



Czy wiesz ile kalorii potrzebuje Twój organizm? Reviewed by Motywacja Non Stop on 15:58 Rating: 5

10 komentarzy:

  1. zaraz spróbuję , choć w zasadzie to ja nie liczę kalorii jako tako , jem mało ale nie tak żeby mi w brzuchu burczało , po prostu się nie objadam i ćwiczę dużo , a zanim zaczęłam ćwiczyć to od samego picia zielonej herbaty na czczo z rana w miesiąc schudłam 1,7 kg :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobacz co Ci wyjdzie :) jeżeli masz już skomponowany jadłospis pod siebie - pasuje Ci on i dobrze się czujesz :) nic nie musisz zmieniać :D

      Usuń
  2. Witam, mam do Panstwa ogromna prosbe. Chodzi o to, ze aby obliczyc swoje zapotrzebowanie kaloryczne trzeba zawsze podac rodzaj swojej aktywnosci fizycznaj, jednak ja mam z tym duzy problem, poniewaz moja aktywnosc fizyczna jest bardzo skrajna. Z jednej strony pracuje po 12h dziennie od poniedzialku do piatku, praca siedzaca od 6 rano do 18 (wiec jest to ZEROWA aktywnosc fizyczna w ciagu dnia), dodatkowo kolejne 6-7h przeciec spie, jednak 6 razy w tygodniu cwicze (czasami 5 dni w tygodniu, jak juz naprawde nie mam sily) - godzinny lub 40minutowy trening cardio, bieznia na silowni plus cwiczenia na miesnie, dodatkowo hulahoop jak znajde jeszcze czas.. moje pytanie brzmi - czy w takim wypadku moja aktywnosc fizyczna jest niska, srednia czy duza? Bardzo Was prosze o pomoc, jest to dla mnie duzy problem. Z gory dziekuje, Natalia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według tego co napisałaś - ćwiczysz 5-6 razy w tygodniu. Kalkulator ma kilka opcji do wyboru i według niego aktywność 3-5 razy w tygodniu zalicza się jako dużą. I tak też w Twoim przypadku bym wybrał.

      Usuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Proszę o odpowiedź :-) Mam 13 lat i ćwiczę sama w domu, jak też na treningu tanecznym. Wybrałam wzrost 155 cm wagę 43 kg, a trening 3-5 razy w tygodniu. Wyszło mi, że powinnam spożywać 2217
    .83 kcal, żeby utrzymać wagę, a 1997.83 kcal, żeby schudnąć. Czy to dobry wynik?

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten kalkulator to jakaś ściema. Zrobiłam sobie dziennik tego co jem i zapisywałam wszystko. Najwięcej to jakieś 1700kcal, według kalkulatora powinnam jeść 2156.67 dla utrzymania. Więc mam idealną liczbę kcal do redukcji... Ćwiczę 3x w tygodniu od 2 miesięcy, czyli przy 0.2kg na tydzień= powinnam schudnąć 1,6kg jednak tak nie jest, efekty jakieś są, ale mało zadowalające. Co jest nie tak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kalkulator ma być tylko pomocą.. udostępniliśmy go ponieważ sprawdził się u nas. Każdy kalkulator ma wbudowane poszczególne dane, które wyliczają odpowiednie zapotrzebowanie kaloryczne według wszystkich wytycznych.

      Usuń
  6. Niw wiem ale u mnie nie działa opcja ze schudnięciem w tym kalkulatorze. Po wpisaniu 0,2 kg na tydzień nie chce mi przeliczyć. Ania

    OdpowiedzUsuń
  7. Dokladnie, jak wpisuje 0.2 czy 0,2 to nic sie nie zmienia :( 1 kg zostaje, a tyle w tydzien nie chce chudnac, bo zaraz jojo dopadnie...

    OdpowiedzUsuń

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.