Rodzaje tkanki tłuszczowej na brzuchu

Rodzaje tkanki tłuszczowej na brzuchu

W tym artykule dowiesz się jakie wyróżniamy rodzaje tkanki tłuszczowej na brzuchu. Poniżej dokładny opis pięciu z nich.

reklama
Brzuch zestresowany

Okoliczności stresowe sprawiają, że w organizmie uwalnia się kortyzol, który powoduje, że duża ilość cukru przechodzi do krwi. Ten proces jest po to, aby człowiek w przypadku zagrożenia dostał błyskawiczny zastrzyk energii potrzebnej do działania. Gdy organizm jest gotowy na wydatkowanie energii (np. oczekuje na wysiłek fizyczny), to w rzeczywistości często nic takiego nie zachodzi, a kalorie nie mają dokąd pójść i ostateczne przekształcają się w tłuszcz, który może odkładać się w dolnym obszarze brzucha. Stres można zmniejszyć. Najlepiej zastosować techniki relaksacyjne lub oddechowe. Można słuchać też muzyki relaksacyjnej, która koi nerwy.
reklama
Brzuch po ciąży

Podczas ciąży organizm kobiety tworzy zapasy energetyczne (jest to proces naturalny), aby chronić mamę i jej dziecko na wypadek braku pożywienia. Ten zapas to bez wątpienia tkanka tłuszczowa podskórna, która gromadzi się na brzuchu, udach, biodrach i ramionach.

Zobacz również: "Brzuch tarczycowy - jak wygląda? Jak się go pozbyć?"

Brzuch hormonalny

Przyczyną tego rodzaju brzucha jest najczęściej choroba tarczycy. Gruczoł odpowiada za wytwarzanie, przechowywanie oraz uwalnianie tyroksyny, czyli hormonu wpływającego na szybkość procesów metabolicznych. Niedoczynność tarczycy jest chorobą ograniczającą metabolizm, co wiąże się z produkcją niewielkich ilości hormonów. Schorzenie diagnozuje się znacznie częściej u kobiet niż u mężczyzn. Osoba z niedoczynnością tarczycy nie spala wszystkich kalorii, a pewna ich ilość odkłada się w całym ciele w formie tłuszczu (także na brzuchu). Aby złagodzić objawy choroby należy jeść więcej pokarmów bogatych w jod. Pierwiastek ten wspomaga funkcjonowanie tarczycy. Znajduje się min. w rybach morskich, owocach morza, zielonych warzywach i soli kuchennej jodowanej.
reklama
Brzuch wzdęty

Ten brzuch może zwiększać swoją objętość wraz z upływem czasu - zwłaszcza po posiłkach, a w głównej mierze odpowiada za to powietrze. Dzieje się tak, gdyż treść pokarmowa przechodzi przez przewód pokarmowy, a obecna w jelitach mikroflora bakteryjna rozkłada pokarm i tworzy się produkt uboczny w postaci gazów (powstaje ich około 200 ml w jelicie). Gdy mikroflora z pewnych względów nie jest w stanie rozłożyć pożywienia, wówczas zaczyna ono fermentować. W efekcie tworzy się dużo gazów, które wywierają nacisk na wewnętrzne ściany brzucha. Powodem wzdęć mogą być zaparcia, obfite posiłki lub połykanie powietrza w czasie jedzenia bądź mówienia. Problemy z wypróżnianiem i zalegające gazy znacznie poszerzają okrężnicę, co może prowadzić do „wypchnięcia” mięśni brzucha. Pomóc może eliminacja lub ograniczenie spożywania ciężkostrawnych produktów żywnościowych, np. grochu, cebuli, kapusty, wiśni, śliwek, fasoli, gruszek, a także żywności z syntetycznymi dodatkami.

Brzuch alkoholowy

Gdy człowiek pije alkohol, to organizm w pierwszej kolejności zajmuje się metabolizowaniem właśnie etanolu. Tym samym nie trawi pokarmu, a energia zawarta w pożywieniu błyskawicznie przedostaje się w okolice brzucha i tam odkłada się w adipocytach postaci tłuszczu zapasowego. W obszarze pasa zaczyna stopniowo gromadzić się tkanka tłuszczowa. Niestety jest to najgorsze z możliwych miejsc, gdyż nadmiar tłuszczu brzusznego może otłuszczać organy wewnętrzne, co może zwiększyć ryzyko rozwoju cukrzycy, kamicy żółciowej, nowotworów i chorób wątroby. Ponadto alkohol spowalnia spalanie tłuszczu w ciele. Istnieją też sugestie, że etanol przejściowo spowalnia procesy metaboliczne nawet o 70%. Aby zgubić brzuch alkoholowy należy oczywiście zrezygnować z picia alkoholu. Jeśli nie jest to możliwe to najlepiej ograniczyć mocny alkohol i wybierać mniej kaloryczne trunki, np. czerwone wino. Po drugie, liczy się zdrowa dieta. Organizm musi spalać więcej kalorii niż potrzebuje. Aby uzyskać taki efekt trzeba zmniejszyć liczbę kalorii w codziennej diecie, a dodatkowo zadbać o regularny wysiłek fizyczny.


Rodzaje tkanki tłuszczowej na brzuchu Reviewed by Sylwia on 12:15 Rating: 5

Brak komentarzy:

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.