Piankowy Roller Do Ćwiczeń - Pogromca Cellulitu i Nie Tylko!

Roller, inaczej wałek do ćwiczeń lub foam roller jest piankowym przyrządem treningowym i pewnego rodzaju samodzielną formą masażu, który pozwala na wykonanie głębokich ucisków na niektóre punkty naszego ciała w celu zlikwidowania napięcia mięśniowego.
reklama
Główną zasadą stosowania wałka jest samoczynne rozluźnianie tkanek mięśniowych. Uciskanie odpowiednich punktów napięcia w mięśniu, powoduje rozprężenie oraz rozluźnienie tkanki mięśniowej. Takie działanie przyspiesza wymianę substancji odżywczych w mięśniach, dotlenia krew i wspomaga usuwanie kwasu mlekowego z organizmu.
reklama
Piankowy wałek wspomaga przepływ krwi oraz może pomóc w rozbiciu bliznowatej tkanki włóknistej. Wspomaga utrzymanie prawidłowej długości mięśni, zmniejsza bóle i zakwasy, zwiększa zakres ruchu, proces regeneracji oraz pozwala w szybszy sposób pozbyć się uciążliwego cellulitu, poprzez rozbijanie nagromadzonej tkanki tłuszczowej.



Jak często powinno się ćwiczyć z wałkiem?


Najlepszym rozwiązaniem byłoby używanie wałka każdego dnia podczas ćwiczeń. Im więcej będziesz “rolować się”, tym bardziej mięśnie będą reagować na jego działanie. Codzienne ćwiczenie z wałkiem jest proste i mało kontuzyjne, jednak warto stopniowo zwiększać ilość serii. Zaleca się wykonanie 10-20 minutowego treningu co najmniej raz dziennie. Po znalezieniu obszaru napięcia należy masować go przez około 30 sekund za pomocą krótkich, powolnych ruchów, po czym zmiany na powolne, lecz długie ruchy, wykonane na całej długości mięśnia.

A co z ewentualnym odczuciem bólu? Przy pierwszym użyciu tego przyrządu możesz czuć się nieswojo. Kiedy będziesz ćwiczyć w obszarze napiętego mięśnia możesz odczuwać pewien dyskomfort, czasem większy ból. Jeżeli ból będzie nie do zniesienia - natychmiast ćwiczenia powinny zostać przerwane. Podobnie zachowaj się, jeżeli cierpisz z powodu poważnego urazu lub przewlekłej choroby np. cukrzycy. Skontaktuj się wtedy ze specjalistą, który podpowie czy możesz używać wałka oraz pokaże ewentualnie ćwiczenia odpowiednie dla Ciebie.

Zbierając w całość korzyści rollera to:

- pomaga w rozbiciu zgrubień powstałych na tkance łącznej
- wspomaga produkcję kolagenu
- rozluźnia powięź
- zmniejsza dolegliwości bólowe
- chroni przed kontuzjami
- zwiększa ruchomość stawów
- poprawia kurczliwość mięśni
- skraca czas regeneracji mięśni

Błędy, jaki należy unikać stosując roller
reklama

1. unikaj rolowania bezpośrednio w dolnej części kręgosłupa
2. Nie wstrzymuj oddechu podczas ćwiczeń
3. Ćwiczenia wykonuj równomiernie na każdą stronę - nie skupiaj się wyłącznie na jednej4. Nie wykonuj masażu zbyt szybko - ruchy powinny być powolne i dokładne

1 z 2



Piankowy Roller Do Ćwiczeń - Pogromca Cellulitu i Nie Tylko! Reviewed by Motywacja Non Stop on 13:39 Rating: 5

Brak komentarzy:

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.