Tradycyjny squat kontra sumo squat - co lepsze?

Już wcześnie wspominałam, że przysiady (squats) zyskały miano “króla wśród wszystkich ćwiczeń” ze względu na ich niewątpliwą zdolność do budowania silnych mięśni w szybszy sposób w porównaniu do innych popularnych, złożonych ćwiczeń.
reklama
Bez względu na formę i rodzaj treningu przysiady wykonywane są w nich w różnych wersjach w celu wzmacniania mięśni nóg, pośladków czy brzucha, wzmocnienia kręgosłupa oraz poprawy ogólnej wydajności. Przysiady koncentrują się przede wszystkim na nogach, które zbudowane są z dużych mięśni, wzmacniając je; zmuszają także do pracy prawie każdy mięsień w tym samym czasie.
reklama
Przysiady są niesamowitym ćwiczeniem, wzmacniającym nogi, dzięki któremu nasze przemieszczanie się (mobilność) jest na wysokim poziomie bez względu na wiek. Wykonywanie pełnych, niskich przysiadów może pomóc poprawić równowagę czy wzmocnić układ mięśniowo-szkieletowy.

Jak ujędrnić POŚLADKI - wybrać squat czy sumo squat
źródło: www.jamcoretraining.com, startingstrength.com

Istnieje wiele wersji tradycyjnych przysiadów, które możesz włączyć do swojego codziennego treningu w celu zwiększenia wytrzymałości oraz rozbudowie mięśni określonych części ciała. Ale czy każdy przysiad działa na te same partie mięśni? Nie koniecznie. Tradycyjny squat porównam z sumo squat, który rewelacyjnie buduj mięśnie pośladków oraz wewnętrzne mięśnie ud.

Zobacz, skuteczniejsze wersje przysiadów! Klik


Sumo squat różni się od tradycyjnej wersji przede wszystkim ułożeniem stóp, przez co do pracy zmuszane są inne mięśnie. Podczas wykonywania zwykłego przysiadu, stopy ustawione są na szerokość bioder, palce stóp skierowane do przodu. Podczas przysiadu “sumo” nogi ustawione s a szeroko, a palce stóp ustawione na zewnątrz.
reklama
Choć obie wersje przysiadów działają na mięśnie pośladków, ud, bioder oraz łydki to sumo squat dodatkowo wpływa na wewnętrzne mięśnie ud. Niemniej jednak bez względu na wybraną formę, squat należy wykonać powoli i w kontrolowany sposób w celu optymalizacji efektów.

1 z 2


Tradycyjny squat kontra sumo squat - co lepsze? Reviewed by Motywacja Non Stop on 08:30 Rating: 5

Brak komentarzy:

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.