Najczęstsze błędy podczas treningu cardio

Kompletny trening powinien zawierać pewną dozę ćwiczeń, pobudzających do pracy układ krążenia. Jest to istotne zwłaszcza, jeżeli starasz się schudnąć parę kilogramów lub zmniejszyć poziom tkanki tłuszczowej w organizmie.
reklama
Aby osiągnąć określony cel możesz zrobić to we właściwy sposób lub całkowicie odwrotny. Do realizacji tego zadania najczęściej wybieraną formą jest trening cardio. Niestety wiele osób trening cardio wykonuje źle, przez co staje się on nieskuteczny.
reklama
Jakie błędy popełniane są podczas treningu cardio i jakich unikać? Poniżej znajdziesz odpowiedź:

#1 brak zmian - częstym błędem podczas ćwiczeń cardio popełnianym przez wiele osób jest wykonywanie ćwiczeń stale na jednej maszynie, tym samym dystansie czy tempie. Podobnie jest podczas treningów siłowych, kiedy ciało adaptuje się do konkretnego poziomu funkcjonowania układu krążenia. Kiedy przyzwyczaisz ciało do tych samych ćwiczeń, następuje rutyna i efekt plateau. Nowa forma i rodzaj ćwiczeń sa wymagane w celu utrzymania lub podnoszenia efektów. Wybierz trzy treningi cardio w tygodniu wykonywane na przemian z innymi ćwiczeniami.

Najczęstsze błędy podczas treningu cardio
źródło: www.moropalestre.it

#2 zbyt duża intensywność - bardzo wiele ludzi uważa, że podczas treningu cardio należy dać z siebie “wszystko albo nic”. Jednak jednym z największych błędów jest to wykonanie zbyt intensywnego cardio ponad swoje siły i przesadzenie.

#3 zbyt mała intensywność - podczas treningu cardio nie chodzi o trenowanie ponad siły, jednak prawda jest taka, że większość osób trening cardio traktuje także jako ćwiczenia regeneracyjne, dziwiąc się później, że nie widzą efektów. Jednym z najlepszych działań, jakie można wykonać to zainwestować w pulsometr. Dzięki niemu będziesz wiedzieć, czy Twój trening jest na dobrym poziomie - czy nie jest zbyt słaby lub zbyt intensywny. Trening HIIT jest jednym ze sposobów na maksymalizację efektów treningowych.

#4 kłopoty z bieżnią - wiele osób korzysta z bieżni, aby utrzymać zalecaną ilość treningu cardio w ciągu tygodnia, mimo, że trening na zewnątrz (jogging) jest o wiele korzystniejszy. Na bieżni “droga” porusza się wraz z tobą na jednym poziomie, bez wybojów itp. Bieganie na zewnątrz wygląda zdecydowanie inaczej, gdzie ze względu na różne ułożenie terenu nasze ścięgna i mięśnie nóg oraz inne mięśnie naszego ciała muszą faktycznie wykonać więcej pracy. Warto korzystać z ciepłych dni i biegać w plenerze.

#5 zbyt długi trening - podobnie jak z intensywnością treningu, przesadza się bardzo często z jego długością. Jeżeli biegasz w łagodnym tempie dłużej nić godzinę, może warto przemyśleć swoją strategię treningową. O ile nie jesteś amatorem długodystansowego biegania, nie ma potrzeby trenować więcej niż godzinę czasu. Wystarczy 20 minutowe cardio o wysokiej intensywności lub HIIT, które jest zdecydowanie lepsze dla ogólnego stanu zdrowia oraz układu sercowo-naczyniowego niż długie, żmudne ćwiczenia. Nie tylko wpłynie to korzystnie na stan układu krążenia, ale zaoszczędzi Ci to czas i zapobiegnie znudzeniu.
reklama
#6 brak odpowiedniego nawodnienia - niezwykle poważnym błędem podczas ćwiczeń pobudzających układ krążenia jest trenowanie odwodnionym. Brak odpowiedniego nawodnienia jest bardzo niebezpieczne dla wszystkich mięśni, ale przede wszystkim dla serca. Będąc dobrze nawodnionym w naszym organizmie następuje prawidłowy przepływ krwi do tkanki mięśniowej. To samo dotyczy wymiany elektrolitów podczas ćwiczeń, Uzupełnianie elektrolitów oraz minerałów traconych podczas pocenia jest niezbędne, jeżeli chcesz, aby Twoje mięśnie oraz serce były gotowe do pracy.

Im większa jest Twoja wiedza o treningach typu cardio, tym mniejsze istnieje ryzyko urazów czy innych przesileń. Im lepiej zrozumie się korzyści i zagrożenia związane z cardio, tym bezpieczniejszy i wydajniejszy będzie Twój trening. Jeżeli chodzi o cardio to panuje zasada, aby “pracować mądrzej, a nie ciężej”.


Najczęstsze błędy podczas treningu cardio Reviewed by Motywacja Non Stop on 11:28 Rating: 5

8 komentarzy:

  1. Czasami człowiekowi brakuje motywacji albo ma inne problemy i przestaje ćwiczyć oraz dbać o siebie

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie, że zwrócono na to uwagę.

    OdpowiedzUsuń
  3. dzięki za wpis, już wiem o dwóch błędach jakie na pewno popełniam i muszę nad nimi popracować :) u mnie zawsze problem z nawodnieniem no i zmiany też są za rzadko, więc może tu warto coś ciekawego, innego wprowadzić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszymy się, że artykuł pomógł Ci w odnalezieniu popełnianych przez Ciebie błędów :)
      Powodzenia!

      Usuń
  4. Dobrze, że takie teksty powstają. Są bardzo przydatne, a przy tym fajnie się je czyta, bo z reguły napisane są luźnym językiem. Super. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To tekst o mnie :D a tak szczerze, nie sądziłam, że tyle błędów robię...

    OdpowiedzUsuń

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.