Białko – zadbaj o siebie i swoją formę

Białko jest jednym z podstawowych składników odżywiania każdego człowieka – niezależnie od stopnia aktywności fizycznej. Należy zadbać o jego odpowiednią ilość w codziennej diecie, by organizm mógł się szybko regenerować, ale także rozwijać. Proteiny zbudowane są przez 20 aminokwasów podstawowych (proteogennych). Należy pamiętać, że dostarczenie odpowiedniej ilości białka nie zamyka tematu – musi być to bowiem białko pełnowartościowe, czyli takie którego profil aminokwasowy jest niemal identyczny z aminogramem białka ludzkiego. Warunkuje to dostęp organizmu do odpowiednio zbilansowanych porcji danych aminokwasów. Oczywiście najlepszym wyborem będzie białko pochodzenia zwierzęcego, które spełnia powyższe warunki. 



ODŻYWKI BIAŁKOWE SĄ CZĘSTO WIELOKROTNIE MNIEJ PRZETWORZONE NIŻ OGÓLNODOSTĘPNA ŻYWNOŚĆ.

Znakomitym sposobem na uzupełnienie braków białka w diecie jest sięgnięcie po profesjonalną odżywkę wysokobiałkową – dotyczy to zarówno Kobiet, jak i Mężczyzn. Warto pamiętać, że kolorowa i przyciągająca wzrok etykieta może ukrywać pewne mankamenty – takie jak dodatki białek roślinnych. Dlatego też warto zawsze przed zakupem przeczytać wspomnianą etykietę, by uchronić się przed popełnieniem błędu. Dla większości ludzi czynnikiem decydującym jest także cena preparatu, która często odzwierciedla jego jakość. Istnieje jednak wiele renomowanych marek, których produkty charakteryzują się wysoką jakością, ale także dobrą ceną – i to właśnie w nie warto zainwestować (bardzo dobrym przykładem jest Sport Definition). Podczas wyboru odżywki dla siebie warto zwrócić uwagę na takie parametry jak rozpuszczalność i dopracowane kompozycje smakowe (dlaczego każda porcja ma być katorgą, jeżeli może być chwilą błogiej przyjemności i rozluźnienia). Najpopularniejsze na rynku suplementów diety są koncentraty białek serwatki (ang. WPC) oraz mieszanki kilku frakcji, przy czym warto przemyśleć połączenie koncentratu oraz izolatu białek serwatki (ang. WPC + WPI). Takie połączenie jest idealnym wyborem zarówno w ciągu dnia, jak i do zastosowania chwilę po treningu. Gwarantuje on bowiem dostęp organizmu do wszystkich aminokwasów, przy jednoczesnym szybkim ich przyswojeniu przez układ pokarmowy. Zastosowanie odpowiedniej suplementacji wpływa na szybkość regeneracji oraz rozwój i wzmocnienie mięśni, nad którymi dana osoba pracuje.
reklama
Niestety w społeczeństwie krąży wiele plotek i zakłamań na temat odżywek i suplementów diety, takich jak: szkodliwy wpływ na zdrowie, patologiczny rozrost tkanki mięśniowej czy po prostu przypisywanie im narkotycznych właściwości. Wszystkie te określenia są oczywiście błędne i minie jeszcze dużo czasu zanim dojdzie do ich wyprostowania. Najbardziej zabawnym mitem jest wpływ odżywki białkowej na ciało trenujących Kobiet, które to niby miałyby przeistaczać się w „bestie” niczym topowi kulturyści. Białko w proszku praktycznie niczym się nie różni od białka w kotlecie schabowym, a nawet jest w pewnym sensie lepsze, ponieważ proces produkcji jest o wiele krótszy co skutkuje mniejszym stopniem przetworzenia.

MIT: Odżywki białkowe powodują szybki rozrost masy mięśniowej, przez co Kobiety stosujące taki preparat zaczynają wyglądać jak kulturyści.


1 z 2


Białko – zadbaj o siebie i swoją formę Reviewed by Motywacja Non Stop on 09:49 Rating: 5

1 komentarz:

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.