4 Główne Czynniki, Dzięki Którym Osiągniesz Szczupłą Sylwetkę!

Niezależnie od wieku, płci, historii, celów czy aktualnego poziomu sprawności fizycznej każdy z nas będzie osiągał w określonym i indywidualnym dla siebie czasie najlepsze wyniki sportowe, jednak pod warunkiem, że stosowany program treningowy będzie zawierał wszystkie cztery najważniejsze czynniki wpływające na sprawność fizyczną. Bez względu na to, czy jesteś biegaczem chcącym osiągnąć rekord życiowy, czy osobą dążącą do zbudowania masy mięśniowej przy jednoczesnym zachowaniu elastyczności, odpowiednio wyważony program ćwiczeń pomoże Ci w osiągnięciu wyznaczonych celów.
reklama
Jakie czynniki powinien zawierać program treningowy, aby przynosił oczekiwane rezultaty? Dowiesz się tego, dzięki poniższym fundamentom wpływającym na naszą sprawność fizyczną.


#1 Cardio

reklama
Bez względu na to, czy starasz się schudnąć, utrzymać wagę, zmniejszyć stres, czy po prostu żyć dłużej, ćwiczenia cardio są koniecznością. Codzienne podnoszenie tętna naszego serca przez co najmniej 30 minut musi stać się nawykiem lub pewnego rodzaju rytuałem, jak na przykład mysie zębów. Na szczęście opcji ćwiczeń cardio jest tak wiele, że każdy może znaleźć coś dla siebie. Tu nie znajdzie się żadnej wymówki. Oczywiście najlepszym treningiem cardio dla każdego z nas jest ten, który sprawia, że bez słowa i z uśmiechem na twarzy wyciskasz z siebie “siódme poty”. Istnieje mnóstwo rodzajów treningu cardio, które można podzielić ze względu na: 

* działanie

- niewielki wpływ - zwiedzanie, jazda na rowerze, narty wodne,jazda na nartach, jazda na snowbordzie, wioślarstwo, pilates, joga
- duży wpływ - bieganie, kickboxing, skakanka, boks, koszykówka, połka nożna

* intensywność

- w umiarkowanym stopniu - piesze wycieczki, jazda na rowerze, trening siłowy, joga, pilates
- trening interwałowy - możliwa opcja do wyboru to piłka nożna, jazda na rowerze, aerobik, niektóre zajęcia fitness
- HIIT - możliwa opcja do wyboru to koszykówka, piłka nożna, siatkówka

Aby zbudować ciało o jakim marzysz, potrzebna jest różnorodna intensywność ćwiczeń, czas trwania i odpowiedni rodzaj cardio.
reklama

Najlepszym rozwiązaniem w takim przypadku jest wykonywanie przez 3 dni treningów HIIT lub interwałowych przez 30 minut lub więcej, przez 2 dni ćwiczeń cardio o umiarkowanej intensywności przez 45-60 minut oraz 1 dzień ćwiczeń cardio o umiarkowanej lub niskiej intensywności przez 30 minut lub dłużej.

1 z 3


4 Główne Czynniki, Dzięki Którym Osiągniesz Szczupłą Sylwetkę! Reviewed by Motywacja Non Stop on 13:39 Rating: 5

2 komentarze:

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.