Zdrowsze wersje ulubionych dodatków do posiłków

Dodatki i przyprawy do potraw są prawdopodobnie jednymi z najlepszych elementów wielu Twoich ulubionych posiłków. Czym byłby hamburger, nawet w wersji fit bez słodkiego lub pikantnego sosu? Kłopot w tym, że tego typu dodatki mogą w złowieszczy sposób zaszkodzić Twojemu zdrowiu oraz oddalić Cię od zamierzonych efektów. Wiele z nich zawiera często bardzo dużo tłuszczu i kalorii, a niektóre z nich dodatkowo naładowane sporą ilością cukru (w postaci syropu kukurydzianego o wysokiej zawartości fruktozy lub syropu glukozowo-fruktozowego), sztucznych składników oraz soli.
reklama
Nie wszystko jest jednak stracone! Powinno się oczywiście za każdym razem sprawdzać etykiety produktów. I jeżeli dojdziesz do tego, możesz zdziwić się, że niektóre dodatki mogą być zdrowe. Należą do nich np. musztarda oraz wasabi. Jednak nie ma to, jak domowe wyroby. Najlepsze jest w nich to, że samodzielnie dobierasz składniki i wiesz dokładnie. co się w nich znajduje. Poniżej zapraszam Cię do zapoznania się z prostymi przepisami na Twoje ulubione dodatki w zdrowszej wersji.

dietetyczne sosy - dipy
źródło: http://www.livingworthmagazine.com/healthy-dips-favorite-snacks/

Ketchup

Przemysł spożywczy próbował zareklamować swój wyrób jako zdrowa żywność poprzez zaznaczenie, że zawiera likopen antyoksydacyjny. Zapomnieli jednak dodać, że nadal zawiera w składzie cukier i syrop kukurydziany o wysokiej zawartości fruktozy (cukier + cukier). Omijaj takie produkty “szerokim łukiem”.
Przepis na ketchup podany przez nas zrobisz z sosu pomidorowego, octu, cukru brązowego/trzcinowego lub syropu klonowego/miodu. Dla podkreślenia smaku dodaj curry lub ziele angielskie.

Składniki:

- 400g sosu pomidorowego z przetartych pomidorów, bez soli i cukru
- 1 łyżka octu jabłkowego
- 1 łyżka cukru brązowego/trzcinowego lub syropu klonowego lub miodu
reklama
Przygotowanie: w rondlu podgrzać sos pomidorowy z octem i cukrem - doprowadzić do wrzenia, często mieszając do momentu zgęstnienia. Zdjąć z ognia, ostudzić i wstawić do lodówki na ok. 2h.

1 z 4


Zdrowsze wersje ulubionych dodatków do posiłków Reviewed by Motywacja Non Stop on 15:06 Rating: 5

Brak komentarzy:

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.