Trening latem - 6 sposobów, by pozostać w formie

Treningi w okresie letnich upałów mogą być trudnym przedsięwzięciem dla nas. Zauważasz , że zdecydowanie bardziej się męczysz i pocisz. Trzymasz się w ryzach, jednak bądźmy szczerzy - kiedy na zewnątrz temperatura dochodzi do 30-35 stopni, leżenie na kanapie w klimatyzowanym lub schłodzonym pomieszczeniu jest niezwykle kuszące.

Niemniej jednak konsekwencja i systematyczność muszą wygrać z niedogodnymi warunkami, a dzięki właściwemu przygotowaniu możesz zapewnić sobie przyjemny trening w letnie, upalne dni z zachowaniem maksymalnej wydajności przez cały dzień. A jak to zrobić?

Oto warunki na udany letni trening:
reklama


1. wybierz odpowiednią porę - palące słońce będzie idealne, jeżeli wybierasz się na plażę. Niestety nie będzie ono Twoim sprzymierzeńcem, jeżeli zamierzasz trenować na zewnątrz lub w pomieszczeniu bez klimatyzacji. Zaplanuj swój trening na wczesny poranek lub późny wieczór. Jest to idealna pora, ponieważ rano słońce zaczyna się dopiero pojawiać, a wieczorkiem zachodzić - temperatura rano jest niższa po nocy, wieczorem natomiast obniża się wraz z zachodem słońca. Jeżeli harmonogram dnia nie pozwala Ci na ćwiczenia o tych porach rozważ trening w pomieszczeniu


źródło: http://www.self.com/program/summer-challenge/

2. pamiętaj o nawodnieniu - jest to najważniejszy czynnik podczas ćwiczeń w upalne dni. Mała ilość płynów może doprowadzić do nieprzyjemnych skutków tj. ból głowy czy nudności. Według zaleceń powinno się wypijać 400-600 ml wody na dwie godziny przed treningiem, 200-300 ml ,co dziesięć minut w trakcie ćwiczeń oraz 800-1000 ml na każdy kilogram masy ciała utraconej po wysiłku. Jeżeli trenujesz godzinę lub więcej możesz dodatkowo skorzystać z napojów, zawierających elektrolity

3. postaw na jedzenie na ochłodzenie - przed treningiem w upalne dni ważne jest, aby jeść produkty, które nie będą podnosiły temperatury ciała. Należy w tym czasie
reklama

unikać ostrych przypraw, dań wysokobiałkowych i tłustych, które są trudniejsze do strawienia, przez co podnoszą wewnętrzną produkcję ciepła. Trzymaj się łatwych do strawienia produktów tj. owoce, jajka, jogurty

4. ubierz się lekko - nie chodzi to o nic innego, jak wybór luźnej i lekkiej odzieży, która zapewni większa powierzchnię skórze do rozpraszania ciepła. Czarne kolory może i wyszczuplają, ale w upalne dni będą samobójstwem. Postaw na jasne kolory, które będą odbijały promienie słońca oraz odzież z tkanin odprowadzających wilgoć

5. Przyzwyczaj się - podczas upalnych dni, być może konieczna będzie zmiana filozofii treningowej (z dawania z siebie maksimum do łatwiejszej). Jeżeli przyzwyczaisz się do upałów, to istniej większe prawdopodobieństwo, że będziesz w stanie wytrzymać cięższy trening w wysokiej temperaturze. Mniejsza intensywność będzie zdecydowanie łatwiejsza do osiągnięcia i ukończenia treningu. Jeżeli zaplanujesz zrobić HIIT, spróbuj znaleźć zaciemnione miejsce lub chłodne pomieszczenie

6. uwaga i czujność - kontroluj swój stan i samopoczucie. Lekceważenie symptomów wysyłanych przez organizm może prowadzić do różnych bardzo niebezpiecznych powikłań. Jeżeli zaczniesz czuć skurcze, zawroty głowy lub mdłości, natychmiast zatrzymaj się. Wypij dużo wody i pozbądź się nadmiaru ubrań. Możesz także ochlapać się wodą, która obniży temperaturę ciała. Dbaj o swoje zdrowie, nie dokończenie treningu na siłę.

Jak Ty starasz się pozostać w formie podczas letnich upałów?


Trening latem - 6 sposobów, by pozostać w formie Reviewed by Motywacja Non Stop on 11:35 Rating: 5

7 komentarzy:

  1. kiedy będzie dostępny plan nowego wydarzenia?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wypróbuję każdy ze sposobów ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. A macie jakieś pomysły na trening w wodzie? Chętnie bym wypróbowała jakieś inne ćwiczenia niż zwykłe pływanie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Z tym mądrym jedzeniem przed i po mam zawsze problem. Co prawda nie ćwiczę długo i może to wynika z tego, ale zawsze kiedy zbliża się godzina mojego treningu zjem coś i to zazwyczaj coś dużego. A już wiem, że lepiej po takim jedzeniu nie biegać. Mam nadzieję, że rozum i przyzwyczajenie mi szybko przyjdą.

    OdpowiedzUsuń
  6. świetne rady, zawsze się do nich stosuję no i najlepiej mieć partnera :)

    OdpowiedzUsuń
  7. No zdecydowanie fajne porady :D tym bardziej latem, kiedy się nie chce :P

    OdpowiedzUsuń

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.