Ujemne kalorie - jesz i chudniesz!

Nie każda żywność produkowana jest w taki sam sposób, przez co dostarczane z nią kalorie nie spalają się równomiernie w naszym organizmie. Jednak istnieje wiele produktów, które tworzą tzw. efekt ujemnych kalorii, co wpływa na poprawę metabolizmu oraz wspomaganie procesu odchudzania.
reklama
Produkty te są zazwyczaj żywnością pochodzenia roślinnego, które zawierają wysoką zawartość wody oraz są bogate w błonnik - zboża, rośliny strączkowe, warzywa i owoce, z wyjątkiem owoców “tłuszczowych” tj. awokado lub oliwki. Ponieważ organizm potrzebuje więcej czasu na strawienie produktów błonnikowych, metabolizm pozostaje cały czas na wysokich obrotach, co przekłada się na lepszy start w czasie odchudzania.

Ujemne kalorie: jedz i chudnij
źródło: www.eatthis.com

Ze względu na wysoką zawartość błonnika, jedząc produkty ”ujemne kalorycznie”, czujesz się dłużej syty niż w przypadku innych produktów spożywczych. Napady głodu oraz zachcianki na słodkości są znacznie mniejsze. W rezultacie, jesz mniej, zdrowiej, a co najważniejsze chudniesz. Warzywa, owoce i przyprawy, znajdujące się na liście produktów z ujemnymi kaloriami są dodatkowo bogate w witaminy i minerały. Są to produkty, które zwiększają przemianę materii oraz spalanie tłuszczu.
reklama


Korzyści produktów ujemnych kalorycznie

  1. zwiększają metabolizm orz spalanie tkanki tłuszczowej
  2. zwiększają ogólny poziom energii
  3. kontrolują apetyt, zmniejszając uczucie głodu
  4. eliminują nadmiar wody w organizmie
  5. stabilizują poziom cukru we krwi
  6. poprawiają trawienie i oczyszczają jelita 
  7. oczyszczają wątrobę, dzięki czemu staje się ona bardziej efektywna w spalaniu tłuszczu
  8. poprawiają krążenie
  9. obniżają poziom cholesterolu we krwi
  10. obniżają stres
  11. działają odmładzająco
Każdy z ujemnych kalorycznie produktów zawiera mniej niż 50 kalorii w 100g. Poznaj, które produkty należą do tych z ujemnymi kaloriami.

Lista produktów z ujemnymi kaloriami

Warzywa: seler, kapusta, szparagi, buraki, ogórek zielony, kalafior, grzyby, cukinia, pomidory, brukselka, rzepa, marchew, brokuły, sałata, rukola, czarna fasola, kukurydza, soczewica, groszek zielony, ryż brązowy, szpinak, bataty, cykoria, dynia, rzodkiew.
reklama
Owoce: pomarańcze, cytryna, arbuz, grejpfrut, jabłka, banany, ananas, jagody, żurawina, mango, papaja, brzoskwinie, maliny, truskawki, mandarynki, morele.

Inne: jogurt naturalny, kawa, płatki owsiane. Do listy warto dołożyć przyprawy tj. anyż, pieprz cayenne, papryka chili, cynamon, goździki, kolendrę, kminek, koper, nasiona lnu, czosnek, imbir, pietruszka, cebula, nasiona gorczycy, rzeżucha.


Ujemne kalorie - jesz i chudniesz! Reviewed by Motywacja Non Stop on 20:05 Rating: 5

5 komentarzy:

  1. A czy przypadkiem banan nie jest jednym z najbardziej kalorycznych owoców?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest kaloryczny ale również jest źródłem naturlne cukru (fruktozy) który zapycha żołądek i dzięki temu nie podjadamy.

      Usuń
  2. Mandarynki,morele i pomarańcze :o chyba jak się samą skórkę zje...

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przydatne informacje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. "Każdy z ujemnych kalorycznie produktów zawiera mniej niż 50 kalorii w 100g" - tak widnieje w artykule, po czym czytamy, że do tych produktów należą między innymi: soczewica, ryż brązowy, płatki owsiane, banany. Są to produkty, które mają znacznie większą wartość kaloryczną.
    Pozdrawiam
    Ewelina

    OdpowiedzUsuń

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.