Co jest lepsze - cheat day czy cheat meals?

Pizza, hamburgery, naleśniki, pączki, zapiekanki oraz wszelkie słodkie i słone przekąski...Każdy z nas ma słabość , do jakiegoś niezdrowego produkty, po który zdarza się nam sięgnąć.
reklama
Oszustwo na diecie jest pewnego rodzaju wymówką na to, aby zjeść ulubioną potrawę, w szczególności, kiedy jest to niezgodne z Twoim planem dietetycznym. W końcu od zawsze wiadomo, że rzeczy zakazane najbardziej kuszą. Chociaż jestem zwolenniczką sumiennego i zbilansowanego odżywiania, to uważam, że ważne jest, aby uspokoić w pewnym sensie swój umysł oraz siłę woli i pozwolić sobie na małe odstępstwa.

źródło: http://www.fitdness.cz/

Istnieje wiele różnych spojrzeń na odżywianie, które zakłada wdrażanie do jadłospisu “zakazanych” produktów. Najważniejsze jest tu odpowiednie zarządzanie spożywanymi węglowodanami.
reklama
Wielu najlepszych sportowców stosuje plan żywienia w oparciu o zasadę 80/20, 85/15 lub nawet 90/10. O co w tym chodzi? A o to, że w zależności od wybranej metody w odpowiednim procencie trzymamy się wcześniej zaplanowanej diety i posiłków (np. w 80%, 85% lub 90%), a w pozostałych procentach - 20%, 15%, 10% - pozwalamy sobie na odstępstwa od diety. Ten niewielki procent “oszustwa” wystarcza, aby zaspokoić apetyt na słodycze lub inne zachcianki, ale bez większego wpływu na naszą dietę i wyniki treningowe.

Ale jak rozplanować odstępstwa od diety, aby nie szkodziły?

Osoby systematycznie trenujące oraz będące na diecie także mają zachcianki, na które sobie pozwalają. W końcu każdy z nas jest człowiekiem i potrzebuje chwili słabości, która podniesie go do dalszego działania. Jeżeli chodzi o oszustwa na diecie to w praktyce mamy dwa sposoby do wyboru - cheat day oraz cheat meals. Na czym one polegają ?

Zacznę od cheat day. Jak sama jego nazwa wskazuje, polega ono na wyznaczeniu jednego dnia w tygodniu na całkowite odstępstwo od zaplanowanego planu żywienia i spożywaniu wszystkiego na co mamy ochotę. Taki dzień możesz stosować co tydzień lub co dwa tygodnie, w zależności od Twojej silnej woli.
reklama
Jeżeli chodzi o cheat meals oznacza ono najogólniej “oszukany posiłek”. Polega na zjedzeniu jednego posiłku lub przekąski niezgodnej z naszym planem żywienia.

Zobacz na następnej stronie jak to wygląda u mnie.

1 z 2


Co jest lepsze - cheat day czy cheat meals? Reviewed by Motywacja Non Stop on 20:23 Rating: 5

1 komentarz:

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.