14 propozycji na zdrową i dietetyczną kolację!

Prawidłowe odżywianie to spożywanie pełnowartościowych, dobrze zbilansowanych posiłków, składających się z białka, węglowodanów i tłuszczów oraz wszelkich witamin i minerałów. Podstawę stanowią 3 główne posiłki oraz 2 przekąski. Często ze śniadaniem i obiadem nie ma problemu, ale co jeść na kolację, aby była pyszna, zdrowa i niskokaloryczna?
reklama
Kolacja to ostatni posiłek w ciągu dnia, który powinien składać się z innych produktów niż śniadanie. Nie powinna zawierać dużej ilości węglowodanów oraz tłuszczów, ponieważ organizm nie będzie w stanie ich spalić przed snem. Powinna zostać zjedzona 2,5-3 godzin przed snem, a nie jak można często przeczytać o godzinie 18.
reklama
Aby kolacja dostarczyła samych korzyści, a nie dodatkowych kilogramów warto trzymać się kilku ważnych zasad podczas jej przygotowywania. Po pierwsze kolacja powinna składać się z większej ilości białka niż (już wspomnianych) węglowodanów i tłuszczów. Białko zostanie wykorzystane do regeneracji i budowy mięśni, a nie zmagazynowany jako tkanka tłuszczowa.

źródło: https://www.cheapoair.com/miles-away/how-to-travel-fulltime-for-cheap-part-2-while-youre-on-the-road/


Tak więc idealna kolacja powinna składać się z białka połączonego z węglowodanami złożonymi. Nie jedz na kolację żadnych ciężkostrawnych produktów, unikaj produktów smażonych, białego pieczywa na rzecz pełnoziarnistego. Co najważniejsze kolacja nie powinna być także zbyt obfita.

Poniżej znajdziesz kilka propozycji, które możesz wykorzystać do przygotowania swojej kolacji:


- sałatka z awokado, tuńczykiem i pomidorami [przepis tu]

- sałatka grecka lub nicejska [przepis tu]

- sałatka z tuńczykiem - puszka tuńczyka w sosie własnym, 2 jajka na twardo, ćwiartka cebuli, 1 ogórek konserwowy, łyżeczka jogurtu naturalnego, przyprawy do smaku

- pomidory z mozzarellą [przepis tu]
reklama
- twaróg z rzodkiewką, szczypiorkiem i przyprawami

- kanapki z pastą jajeczną - kromki chleba pełnoziarnistego, 3 jajka na twardo, kilka gałązek natki pietruszki, łyżeczka jogurtu naturalnego

- zapiekanka z pieczarkami - bułka pełnoziarnista, 100g pieczarek, ćwiartka cebuli, garść posiekanego szczypiorku

- bruschetta z mozzarellą i pomidorem - bagietka pełnoziarnista, pomidor, ser mozzarella, 5 oliwek, przyprawy do smaku

- kurczak z warzywami [przepis tu]

- pikantna zupa z drobiem [przepis tu]

- lekkie leczo [przepis tu]

- omlet z warzywami - ½ cebuli, 1/2 czerwonej papryki, 1 pomidor, 3 białka z jajek, 1 żółtko, 2 łyżki świeżego szczypiorku, 1 łyżeczka oliwy z oliwek, opcjonalnie garść rukoli, przyprawy do smaku: sól, pieprz, kurkuma

- pieczarki faszerowane soczewicą [przepis tu]

- faszerowana cukinia [przepis tu


Może macie jakieś własne propozycje, które moglibyśmy tutaj dodać?



14 propozycji na zdrową i dietetyczną kolację! Reviewed by Motywacja Non Stop on 13:52 Rating: 5

Brak komentarzy:

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.