Fit ball, czyli trening z piłką na wzmocnienie i wymodelowanie sylwetki

Korzystanie podczas ćwiczeń z piłki stabilizującej to fantastyczny sposób na wzmocnienie mięśni kręgosłupa oraz wszystkich pozostałych mięśni. Jest to także doskonałe rozwiązanie, prowadzące do przesunięcia Cię o krok w przód odnośnie postępów treningowych.
reklama
Jedną z najlepszych rzeczy związanych z treningiem z piłką stabilizującą jest to, że możesz obecnie wykonać większość popularnych czy podstawowych ćwiczeń. W zależności od zaawansowania treningowego możesz dodatkowo wprowadzać liczne modyfikacje.
reklama
Spowoduje to zmaksymalizowanie efektywności każdego wykonanego treningu. Poprawisz elastyczność i równowagę oraz zaangażujesz do pracy wszystkie mięśnie, nawet te małe, które rzadko są używane.

źródło: http://www.womenshealthmag.co.uk/fitness/ultimate-fitness-guides/

Jakie korzyści niesie trening z piłką stabilizującą?

Przejście do ćwiczeń, które zakładają wykorzystanie piłki stabilizującej nie tylko pomagają w dłuższej perspektywie, ale przede wszystkim w tej krótkiej, usprawniające sprawność i elastyczność. Twoje ciało prawdopodobnie nie jest w takim stopniu przyzwyczajone do stabilności i równowagi, jaką wymagają ćwiczenia z użyciem piłki. Nagła zmiana treningu spowoduje, że organizm zostanie zmuszony do cięższej pracy i tym samym większego spalania zbędnych kalorii. Poznaj pozostałe korzyści ćwiczeń z piłką:

  • - wzmacnia kręgosłup, zmniejszając ryzyko pojawienia się bólów pleców
  • - zmusza do pracy więcej grup mięśniowych
  • - poprawia postawę, koordynację i balans
  • - stymuluje naturalne odruchy motoryczne organizmu
  • - poprawia siłę i wytrzymałość mięśni 
  • - poprawia lub przywraca elastyczność
  • - ma korzystny wpływ na układ sercowo-naczyniowy

Poniżej znajdziesz kilka ćwiczeń, dzięki którym wzmocnisz wszystkie swoje mięśnie, poprawisz elastyczność oraz równowagę. Możesz wykonać poniższe ćwiczenia w obwodzie bez większej przerwy pomiędzy, zmuszając w ten sposób organizm do intensywniejszego spalania kalorii lub zrobić je w wolniejszym tempie z większą liczbą powtórzeń. Bez względu jednak na wybrany tryb ćwiczeń, w krótkim czasie zauważysz poprawę.
reklama
Jeżeli nie jesteś przyzwyczajona do tego rodzaju ćwiczeń, mogą one wydać się dość trudne. Jeżeli nie będziesz w stanie np. wykonać wszystkich powtórzeń, wytrzymać z uniesioną piłką zakładanego czasu, nie martw się. Wykonaj ćwiczenia najlepiej, jak potrafisz, zachowując prawidłową postawę. Poszczególne ćwiczenia wykonaj w 10-15 powtórzeniach w 1-3 seriach.

#1 Stability Ball Push ups

źródło: http://www.workaht.com/tag/russian-twist/

#2 Stability Ball Shoulder Taps

źródło: http://community.tribesports.com/

#3 Stability Ball V-Pass

źródło: http://www.skinnymom.com/

#4 Stability Ball Lunges


źródło: http://gethealthyu.com/exercise/stability-ball-lunge/

Jeżeli zdecydujesz się na wykonanie zestawu w obwodach o wysokiej intensywności, zrób jeden obwód z wszystkimi 5 ćwiczeniami bez przerwy pomiędzy każdym ćwiczeniem lub z jak najkrótszą możliwą. Między obwodami zrób 60 sekundową przerwę i wróć do obwodu.

Na następnej stronie znajdziesz dodatkowo kilka gotowych nagrań wideo z treningami z użyciem piłki stabilizującej.
1 z 2



Fit ball, czyli trening z piłką na wzmocnienie i wymodelowanie sylwetki Reviewed by Motywacja Non Stop on 11:04 Rating: 5

2 komentarze:

  1. uczęszczałam na takie zajęcia. polecam kazdemu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio zakupiłam sobie taką piłkę i czeka na pierwszy trening :D

    OdpowiedzUsuń

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.