Jak trzymać się diety i nie dać się pokusom?

Zdecydowałeś się zmienić swój dotychczasowy sposób życia i przejść na zdrowe odżywianie połączone z systematycznymi ćwiczeniami. I to z reguły jest celem wielu z Was, ale jak zdrowo się odżywiać, jeżeli wokół jest mnóstwo pokus i pysznego jedzenia w sklepach spożywczych czy restauracjach. Ehh.. na każdym kroku wtedy zauważasz coś, od czego trudno oderwać wzrok.
reklama
Z ogólnego punktu widzenia wynika, że zmiana to połączenie trzech podstawowych elementów - konsekwencji, odpowiedzialności i celu. Zaangażowanie wszystkich tych części stanowić będzie jedną całość, gwarantującą powodzenie i sukces w tym co robisz.

źródło zdjęcia: http://www.peacequarters.com/

Może te składowe wydają się oczywiste, jednak poniżej znajdziesz pełne zestawienie tych elementów z podpowiedzią, jak efektownie możesz wdrożyć je w swoim życiu.
reklama
#1 Konsekwencja…

Bycie konsekwentnym jest generalnie czymś, co sprawia, że robisz pierwszy krok w kierunku czegoś ważnego, czegoś, co zaplanowałeś. Można określić to pojęcie także jako pewną przewidywalną, o regularnej harmonii i stałej ciągłości występowania. Bycie konsekwentnym oznacza osiąganie postępów we właściwym kierunku i czasie, ze zrozumieniem, że może to wymagać kilku dni, miesięcy lub lat, jak wszystko inne. Musisz spodziewać się i być świadomy, że mogą pojawić się dni, w których ogarnie Cię negatywne myślenie i brak sensu w tym co robisz, jednak nie możesz się poddać temu. Zamiana negatywnych myśli na pozytywne przypomni Ci, jakie są Twoje zamierzone cele i jak działać, aby je osiągnąć. Bycie konsekwentnym to niezwykle trudna umiejętność, dzięki której możesz pracować nad samym sobą, uczyć się i odkrywać, jakie metody pracy są dla Ciebie najlepsze.

#2 Odpowiedzialność…

Odpowiedzialność rozpoczyna się z chwilą tworzenia planu działania. Jeżeli chcesz coś osiągnąć, musisz wiedzieć, jak się za to zabrać. Przygotowanie planu jest tu kluczowe. Bardzo wiele osób działa w ten sposób, że “korzysta” z odpowiedzialności partnera, którego zorganizował sobie, aby łatwiej było im trzymać się tego, co zamierzają zrobić. Trenowanie z partnerem sprawia, że dużo łatwiej jest trzymać się wyznaczonych celów i ćwiczyć, ponieważ odczuwasz wewnętrzną potrzebę, aby nie zawieść go i nie poddać się. Partnerzy treningowi działają rewelacyjnie, ponieważ nakręcacie się wzajemnie i przypominacie sobie o tym, co chcecie osiągnąć, zwłaszcza, kiedy pojawiają się trudne, negatywne dni.
reklama
#3 Cele…

Cele są ogromnie ważną częścią konsekwencji i odpowiedzialności, ponieważ dają odzwierciedlenie tego, co zostało zaplanowane w danym etapie naszego planu. Pokazują także ostateczny efekt, do którego dążyłeś. Najistotniejsza rzeczą jest to, aby wyznaczone przez Ciebie cele były osiągalne, ale także sprawiały, że będziesz ciężko na nie pracował. Nic za darmo - łatwo osiągalne cele, nie przyniosą oczekiwanego zadowolenia. Jeżeli chcesz stracić np. 75kg upewnij się, że Twój plan działania rozbija kilogramy do zrzucenia na mniejsze “porcje” np. po 5kg. Krótszy cel daje większy impuls do pracy, który pozwoli Ci dojść do mety 75kg. Upewnij się, że Twój harmonogram zawiera każdego dnia czas przeznaczony na trening. Musisz pamiętać, że nie najważniejsza jest perfekcja, ale konsekwencja i systematyczna aktywność fizyczna. Nikt nie jest doskonały! Wystarczy zaplanować wszystko tak, aby treningi obejmowały więcej dni niż odpoczynek, a będziesz na dobrej drodze do osiągnięcia swoich celów i nauczenia się, jak konsekwentnie trzymać się diety i ćwiczeń. Jeżeli potkniesz się lub będziesz mieć gorszy dzień po prostu zrelaksuj się, popraw sobie humor i spróbuj ponownie przy najbliższej okazji. Twoje wyniki będą wahały się - raz w górę, raz w dół - ale, jeżeli będziesz konsekwentny osiągniesz wszystko, czego tylko zapragniesz.


Jak trzymać się diety i nie dać się pokusom? Reviewed by Motywacja Non Stop on 17:21 Rating: 5

Brak komentarzy:

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.