Jak utrzymać motywację oraz dietę w okresie świątecznym?

Okres świąteczny to czas mnóstwa rodzinnych spotkań, zabawy, jedzenia i uroczystości. Nie ma chyba lepszego czasu w roku, jak okres świąteczny, aby cieszyć się spotkaniami z rodziną i przyjaciółmi, a także dodatkowymi porcjami ulubionych potraw i słodkości.
reklama
Ale co, jeżeli po tym okresie widok kanapy okazuje się lepszym rozwiązaniem na spędzanie czasu niż trening? Najlepszym sposobem na uniknięcie tego stanu jest zachowanie odpowiedniego sposobu myślenia i trzymanie się w ryzach.


źródło zdjęcia: http://www.womansday.com/

Poniżej znajdziesz najważniejsze wskazówki, dzięki którym w czasie świąt oraz po nich zachowasz motywację i chęć do systematycznych treningów:
reklama
#1 znajdź towarzysza - nie musisz daleko szukać. Na święta masz wokół siebie całą rodzinę lub także dobrych przyjaciół, którzy właśnie postanowili Cię odwiedzić. Tak czy inaczej okres świąt to doskonała okazja na to, aby znaleźć towarzysza do ćwiczeń lub nawet lepiej - grupkę towarzyszy. W końcu im nas jest więcej, tym lepiej! Zabierz ze sobą któregoś z członków rodziny lub przyjaciele na wspólny trening, który pozwoli Ci utrzymać systematyczność. Nie musisz od razu narzucać własnego treningu z harmonogramu - możesz udać się na pobliską siłownię, wędrówkę lub przejażdżkę rowerową. Najważniejszy jest ruch.

#2 zachowaj regularność - święta to okres szaleńczych zakupów, które nie zawsze pozwolą nam na wykonanie treningu. Jednak odłożenie ćwiczeń jednego dnia, musi być gwarancją wykonania go dnia następnego. Upewnij się, że trening zostały dobrze zaplanowane. W końcu święta nie oznaczają przerwy od pracy nad własnym ciałem. Plan stanowi klucz do zachowania motywacji i systematyczności zarówno w odniesieniu do ćwiczeń, jak i posiłków.

#3 unikaj przysmaków - okres świąteczny to dla większości osób prowadzących zdrowy styl życia walka z samym sobą i tym co znajduje się na stołach. Chętnie każdy z nas zjadłby te wszystkie przygotowane potrawy, jednak nie chcemy tych “korzyści” w postaci cukru, tłuszczu, kalorii itp. Alternatywą dla Ciebie jest samodzielne przygotowanie zdrowszych wersji ulubionych potraw i zabranie ich ze sobą.

#4 postaw na krótkie treningi - mając na uwadze to, jak wiele dzieje się w okresie świątecznym, łatwo jest zapomnieć o zaplanowanych ćwiczeniach. Kompromisem w tej sytuacji jest zobowiązanie się do wykonywania krótkich treningów. Tabata lub HIIT będą świetnym rozwiązaniem ze względu na ich intensywność i dość ograniczony czas np. do 30 minut.
reklama
#5 zjedz przed wielkim świętowaniem - wiem, że nic nie równa się świątecznym smakołykom. Jednak, aby ograniczyć przybranie na wadze jednym z najlepszych sposobów jest zjedzenie czegoś przed obiadem oraz głównym ucztowaniem. Należy wtedy sięgnąć po zdrowy posiłek z dużą szklanką wody. Wyjście na spotkanie najedzonym przyczyni się do mniejszego podjadania i nakładania mniejszych przekąsek na talerz. Możesz, jak już wspomniano wcześniej zabrać własne zdrowe potrawy. W końcu okres świąt to czas spotkań z najbliższymi, a nie czas obżarstwa.

A Wy jak radzicie sobie w okresie świąt? Jak udaje się Wam zachować motywację, formę i wagę?
Jak utrzymać motywację oraz dietę w okresie świątecznym? Reviewed by Motywacja Non Stop on 17:25 Rating: 5

3 komentarze:

  1. Dzięki wielkie za motywujące rady :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W święta po prostu nie da się być na diecie, starałam się ze wszystkich sił i tak 2kg do przodu...

    OdpowiedzUsuń

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.