Sporty idealne na lato

Lato tuż tuż! W końcu nadchodzi czas, w którym będziemy mogli cieszyć się długimi dniami i ciepłymi temperaturami. Dzięki temu wyrwiemy się z naszych zimowych przyzwyczajeń treningowych i wyjdziemy na powietrze. Lato to przecież czas zabawy i miłego spędzania wolnych dni z rodziną i przyjaciółmi.
reklama
Jednak nie mam tu na myśli całodniowego leżenia na leżaku przy domowym ogródku, jedząc grillowane mięsko. Dlaczego nie mielibyśmy zmienić nawyków i spróbować aktywności fizyczne na świeżym powietrzu? Wystarczy pamiętać jedynie o tym, że jeżeli planujesz spędzać czas zarówno na słońcu, jak i w wodzie koniecznie zaopatrz się w dobry wodoodporny krem z filtrem.

treningi idealne na lato - sporty wakacyjne
źródło: http://blog.codyapp.com/inversion-yoga-handstand-by-summer-2014/

Zatem, jak możesz spędzić czas na świeżym powietrzu i spalać kalorie? 

reklama
Zdziwisz się, jakie proste zajęcia mam dla Ciebie w zależności od tego, czy wolisz wodę czy ląd. Zacznę od:

#1 Wodny świat - jeżeli masz dostęp do oceanu, morza, jeziora czy basenu, ćwiczenia w wodzie rewelacyjne wpływają na stawy i kości, a jednocześnie doskonale przyczyniają się do rozbudowy mięśni i wydolności tlenowej. Woda tworzy inny rodzaj oporu dla organizmu, który jest przyzwyczajony do ruchu po lądzie. Pływanie nie powoduje kontuzji, a co dziwne, do wykonywania każdego ruchu w wodzie zużywasz więcej energii i tym samym spalasz znacznie więcej kalorii. Nawet idąc w pośpiechu, możesz stracić dwa razy więcej kalorii pływając niż chodząc.

= basen - to połączenie świetnej zabawy i treningu. Będąc na plaży z oceanem w tle lub jeziorem spróbuj pływać do linii bojek lub równolegle do plaży. Zmieniaj tempo z szybkiego na wolniejsze. Możesz także wypróbować pływania od bojki do plaży z dodanym biegiem na ręcznik i z powrotem do wody. Jest to świetna zabawa i dodatkowo możliwość wyzwania z wyznaczaniem odległości do przepłynięcia (oczywiście tej bezpiecznej, określonej bojkami).

= bodysurfing - opcja dla plażowych wariatów. Polega na łapaniu fali, schodzącej ku brzegom plaży w pozycji “na brzuchu”. Wygląda to trochę jak surfing, tylko własnym ciałem. Udana zabawa gwarantowana. Zawsze znajduje się jakaś nowa lub trudniejsza pozycja do wykonania. Wybierz odcinek plaży z falami, które rozkładają się dość równo i oczywiście bez wystających kamieni i innych zagrożeń. Możesz wykorzystać dodatkowo płetwy, dzięki którym nabierzesz przyspieszenia i mocy na falach.

= wodna piłka ręczna - następnym razem, kiedy będziesz na “garden party” z basenem w tle wypróbuj wodną piłkę ręczną. Na obu końcach basenu stwórz z przyjaciółmi bramki (mogą to być np. dwa kije). Zasady nie muszą być skomplikowane - ważne, aby ustawić bramkarza i napastników, którzy będą zdobywać gole. Dla utrudnienia istnieje zakaz przekładania piłki z ręki do ręki, jak już złapiesz pozostaje Ci albo przekazanie przyjacielowi, albo strzał na bramkę.

#2 Plażowa strefa - wychodzimy na ląd i wykorzystujemy doskonałą okazję treningową, czyli głęboki, niestabilny i miękki piasek. Bieganie, chodzenie, granie w piłkę czy wykonywanie jakiejkolwiek innej czynności sportowej w zapadającym się piasku ogromnie zwiększa poziom naszego wysiłku fizycznego. Jeżeli przejście 2km nie stanowi dla Ciebie wyzwania, uwierz mi, że po przejściu tego dystansu po miękkim piasku poczujesz zadyszkę.
reklama
= siatkówka plażowa - regularna gra w siatkówkę plażową i wszelkie wyskoki do piłki, zagrywki itp. rozruszają całe Twoje ciało. Kluczem jest tu stały, dynamiczny ruch, który buduje równowagę i siłę kręgosłupa oraz jednocześnie, dzięki skokom wzmacnia nogi i pośladki. Jeżeli wybierzesz się pograć jedynie z przyjacielem i przez chwilę będzie brakowało wam kompanów, wykorzystajcie ten czas na grę między sobą - starajcie się odbijać piłkę jak najdłużej oddalając się od siebie, dzięki czemu podniesie się dynamika i dystans odbić

= plażowy jogging lub bieganie po wydmach - wykonywanie tego typu aktywności fizycznej podnosi poziom wydolności tlenowej, kondycji oraz w niezwykły sposób rozbudowuje mięśnie. Stają się silniejsze i bardziej wytrzymałe. Wbieganie na wydmy i zbieganie z nich może być świetną zabawą, a w połączeniu z wyzwaniem “kto pierwszy” sprawi, że zabawa może być jeszcze lepsza.

Macie inne propozycje jak można spędzić aktywnie czas w te wakacje?



Sporty idealne na lato Reviewed by Motywacja Non Stop on 12:23 Rating: 5

10 komentarzy:

  1. O, bieganie po piachu - to chybA najbardziej mi się podoba :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Siatkówka plażowa - moje ulubione :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Po wydmach to raczej biegać nie wolno.

    OdpowiedzUsuń
  4. Sporty wodne są najlepsze w lato! Przyjemne i zazwyczaj chłodne ;) Szkoda, że u nas albo gorąco, że nie ma czym oddychać albo zimno bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  5. może jeszcze nie sezon na sporty wodne, ale na pewno można już myśleć o zakupie np.. Flyboardu. Jedyny legalny w Polsce Flyboard to ten który sprzedaje flyboard europe i jedna prezentowa firma

    OdpowiedzUsuń
  6. W lato najlepsze są sporty wodne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. oj latem to ja bym mogła z wody nie wychodzić.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak na lato to tylko kajaki, najlepiej na względnie łągodnej Pilicy! Chłód, spokój, piękne widoki..

    OdpowiedzUsuń
  9. Polecam sporty wodne :)
    Super wysiłek energetyczny.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kocham wodne sporty :) jeżeli jesteś ciekawa innych takich sportów zapraszam do mnie na stronę :) Pozdrawiam http://www.kajakidunajcem.pl/

    OdpowiedzUsuń

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.