14 propozycji na zdrowy i pyszny lunch/II śniadanie

Zdrowe odżywiane wiąże się z komponowaniem prawidłowo zbilansowanych, zróżnicowanych posiłków, na których wymyślanie nie ma większość z nas po prostu czasu. Moje propozycje lunchowe możesz z łatwością przygotować dzień wcześniej i spokojnie zabrać do szkoły lub pracy lub po prostu zjeść w domu :) Mam nadzieję, że moje propozycje będą pomocne.
reklama
- szybka sałatka – wymieszaj pomidory, marchew, kolendrę, sok z cytryny, ogórek i chili. Łatwe, szybkie i pyszne

- wrap z kurczaka – na pełnoziarnistej tortilli umieść świeży szpinak, paprykę czerwoną pokrojoną w paski, kawałki kurczaka, dodaj dressing z musztardy i miodu, zawiń

- kanapka ze stekiem – na pełnoziarnistej bułce lub tostach umieść grillowany stek, dodaj sałatę i pomidora

źródło: chichilicious.com

- pita z kurczakiem – bułkę pita zgrilluj, dodaj do środka plastry zielonej papryki, grillowaną pierś z kurczaka, pomidora i sałatę

- wrap z humusem – na pełnoziarnistą tortille nałóż 2 łyżki humusu, ¼ szklanki pasków marchewki, ¼ szklanki pasków papryki czerwonej oraz sałatę, zwiń

- sałatka z quinoa – w misce wymieszaj ugotowaną wcześniej quinoa, świeży szpinak, ulubione warzywa i posyp serem feta

- nadziewane pomidory – 1 pomidor bez skóry wydrąż na kształt małej miseczki, farsz: ¼ szklanki tuńczyka w sosie własnym połącz z 1 łyżka niskotłuszczowego sera feta, 2 łyżkami pietruszki, dopraw do smaku i przełóż do pomidora, serwuj z pełnoziarnistym tostem

- sałatka z awokado i mango – w misce wymieszaj świeży szpinak z ½ szklanki mango pokrojonego w kostkę i 1/2 awokado, polej dressingiem z soku z cytryny i oliwy z oliwek

- sałatka z migdałami – w misce wymieszaj świeży szpinak, pokrojony pomidor i ogórek zielony, 2 ugotowane jajka (pokrojone w ćwiartki) oraz 10 migdałów

- sałatka warzywna – w misce wymieszaj ugotowane brokuły, cukinie lub dynię (należy je zgrillować, aby były miękkie), świeży szpinak i słodki groszek; skrop oliwą z oliwek i sokiem z cytryny

- pizza z krewetkami – na 1 rant bezglutenowej pizzy nałóż ½ szklanki sosu pomidorowego, 10 krewetek, ½ żółtej lub pomarańczowej papryki, ½ szklanki parmezanu, pozyp bazylią; zapiecz
reklama
- grillowany kurczak z cukinią

- omlet ze szpinakiem – w misce roztrzep białka 4 jaj i wylej na rozgrzaną patelnię, dodaj 1 szklankę szpinaku, poczekaj aż omlet zetnie się; przełóż na talerz i posyp 2 łyżkami sera feta

- makaron z brokułami – ugotuj makaron razowy wg instrukcji na opakowaniu, do gotowego makaronu dodaj ugotowane brokuły i kalafior, pomidorki koktajlowe, na koniec skrop oliwą z oliwek

Poniżej zamieszczamy mini ściągawkę, którą możecie udostępnić na facebook.

Udostępnij na Facebooku


Udostępnij na Facebooku

Która z powyższych propozycji najbardziej się podoba?
Pamiętajcie, że pyszne i zdrowe danie nie musi być czasochłonne.
Czasami wystarczy kilka minut na przygotowanie pysznego śniadania lub lunchu.
Życzymy Smacznego


14 propozycji na zdrowy i pyszny lunch/II śniadanie Reviewed by Motywacja Non Stop on 13:46 Rating: 5

4 komentarze:

  1. Moglibyście podawać jeszcze wartości kcal :D Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A i jeszcze pytanie które zadaję wszędzie - czym zastąpić szpinak (nie lubię go) w przepisach?? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wszystko jest uzależnione od przepisu.. jeżeli w przepisie jest świeży szpinak możesz go zastąpić każdym rodzajem sałaty. Jeżeli szpinak poddajesz gotowaniu itp.. możesz zastąpić go np. kapustą włoską lub jarmużem

      Usuń

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.