Czy mięśnie ważą więcej niż tłuszcz?


Motywujemy Was do treningów oraz odpowiedniego odżywania, jednak pojawiają się komentarze oraz wiadomości prywatne, że "ćwiczę, ćwiczę i nie chudnę". Wylewasz z siebie siódme poty i nic.. Twoja waga stoi w miejscu? Chyba, każda z nas miała taką sytuację w swoim życiu.

Treningi oraz zdrowe odżywianie są idealnym sposobem na zrzucenie paru kilogramów zbędnej tkanki tłuszczowej, ale pamiętajmy o jednej bardzo ważnej rzeczy tłuszczy nam spada, lecz mięśnie rosną. Jest to oczywiście proces długotrwały i należy ciężko pracować, aby osiągnąć swój cel.
reklama
O co chodzi?

Wiele razy spotkałam się z informacją, że mięśnie są cięższe od tłuszczu – co jest kompletną bzdurą. Kilogram to kilogram i tego nie zmienimy :) Nie mniej jednak tkanka tłuszczowa ma dużo większą objętość od mięśni. Najlepiej zobrazuje Wam to zdjęcie, które zamieszczam poniżej:



I kolejne zdjęcie:

źródło: www.bamboocorefitness.com

Jeżeli mamy niewiele kilogramów do zrzucenia, nawet po bardzo ciężkich treningach możemy nie zauważyć efektów na wadze. Niestety też tak bywa, że liczba kilogramów nawet rośnie!! Taka sytuacja bardzo często się zdarza, kiedy zakładając koszulkę zauważysz, że leży ona dużo lepiej niż wcześniej.

Jak widzicie nie warto sugerować się samą wagą, ponieważ może ona nas wprowadzać w błąd. Należy budować masę mięśniową, ponieważ są one bardzo ważne w dążeniu do idealnej sylwetki. Co jest bardzo ważne mięśnie zwiększają metabolizm. Oznacza to, że kilogram mięśni w stanie spoczynku spala około czterech razy więcej kalorii niż kilogram tłuszczu. Motywujące prawda? 
Dlatego musicie zmienić swoje przyzwyczajenia i zaprzyjaźnić się z centymetrem.

reklama
Mogliście się już przekonać, że najważniejszym przedmiotem przez rozpoczęciem treningów będzie nie waga, lecz centymetr oraz aparat fotograficzny.

Najważniejsze jest to, abyście widzieli efekty swojej pracy. Motywacja to podstawa, a nic nas tak nie motywuje, jak widoczne efekty. Jeżeli trenujecie kilka razy w tygodniu róbcie sobie pomiary i zdjęcia co tydzień. Po miesiącu porównajcie wyniki i sami się zdziwicie.

Zobaczycie, że koszulki, spodenki czy sukienki, które wcześniej były na Was troszkę za ciasne teraz stają się idealne! – czy może być coś piękniejszego i bardziej motywującego?!
W momencie, kiedy pojawi się uśmiech na waszej twarzy – jest pełen sukces!!

Mam nadzieje, że teraz już nie będziecie mieli wątpliwości jak to jest z tym tłuszczykiem i mięśniami.

Wiecie, jakie ćwiczenia najlepiej spalają tkankę tłuszczową? ===> Kliknij TU.

Powodzenia w dążeniu do wymarzonej sylwetki!!



Czy mięśnie ważą więcej niż tłuszcz? Reviewed by Motywacja Non Stop on 12:53 Rating: 5

7 komentarzy:

  1. Cyt:"Wiele razy spotkałam się z informacją, że mięśnie są cięższe od tłuszczu – co jest kompletną bzdurą. Kilogram to kilogram i tego nie zmienimy :) Nie mniej jednak tkanka tłuszczowa ma dużo większą objętość od mięśni. " no trochę to nie tak, że to bzdura, co zostało nawet wyjaśnione dalej :). To taki skrót myślowy - oczywiste jest, że w tym powiedzeniu chodzi o taki sam "kawałek" mięśni i tłuszczu - czyli: co jest cięższe kawałek tłuszczu czy taki sam kawałek mięśni? czyli porównujemy wagę pewnej objętości - to się nazywa gęstość wyrażana w gramach na jednostkę objętości czyli cm3. Sama dalej na obrazku pokazałaś różnicę w objętości między mięśniami a tłuszczem przy takiej samej wadze. Ale można i na odwrót : wziąć szklankę mięśni i szklankę tłuszczu i wtedy zadać pytanie - co jest cięższe mięśnie czy tłuszcz? oczywiście, że mięśnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Identycznie pomyslałam skomentowałam właśnie do kolegi, ze widocznie nigdy nie zrozumiała o co komuś chodzi w tym powiedzeniu a tu chodzi o objętość a nie wagę kilograma bo to oczywiste, ze kilogram jest równy kilogramowi. Cała Twoja wypowiedz została wyciągnięta z moich ust. Pozdrawiam

      Usuń
  2. Ćwiczę od ponad roku prawie co drugi dzień (serie brzuszków - ok. 150-200 oraz pompki ok. 50-70) waga stoi w miejscu, efekty byłoby widać gdyby nie tkanka tluszczowa na brzuchu, której nie mogę się pozbyć. Jem 4-5 niedużych posiłków dziennie. Nic kalorycznego.
    Co mam zrobić, aby pozbyć się tkanki tłuszczowej na brzuchu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli masz tkankę tłuszczową musisz skupić się również na treningach cardio, interwałowych lub tabacie. Samymi brzuszkami niestety tego nie zrobisz. Polecam dołączyć Ci do wyzwania Total Body 1 lub 14-dniowego na płaski brzuch. W tych wyzwaniach spalamy tkankę tłuszczową, ale również pracuje nasz brzuszek! Wyzwania znajdziesz pod tym linkiem:

      http://motywacjanonstop.blogspot.com/search/label/wyzwania

      Usuń
    2. oczywiście że musisz robić kardio, ale 14 dni tu nie wystarczy, minimum ze 2 miesiące 3-4 razy w tygodniu, pół godzinki na bieżni :)

      Usuń
  3. Jak to jest. Ja jestem szczupły i przez pewien okres kiedy nie wiedziałem, że sport jest taki fajny urosła mi mała oponka na brzuchu. Trenuję na siłowni już 8 miesięcy i oponka jak była tak jest? Czy przy robieniu masy mięśniowej cardio czy interwały nie przeszkadzają? Oczywiście zauważyłem, że koszulki które wiosną były luźne teraz robią się ciaśniejsze, ale ten brzuch stoi jak zaczarowany. Robić cardio czy nie?

    OdpowiedzUsuń
  4. NIe da sie jednoczesnie spalic tluszczu i nabic miesni. Takze albo robisz cardio i chudniesz albo, robisz mase, z tym ze wtedy oponki na pewno nie zgubisz.

    OdpowiedzUsuń

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

Obsługiwane przez usługę Blogger.